Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Yazılımları | OTO 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DURMUŞ KARAYEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uygulamaya yönelik çalışan öğrencilerin, uygulamalı bilimlerde karşısına çıkan lineer olmayan problemlerin (Isı transferi, termodinamik,soğutma sistemleri, titreşim vb.) MATLAB ortamında çözümünü, Deneysel verilerinin analizini 2-D, 3-D ve eş eğrilerin çizimi, Enterpolasyon, Türev, sembolik türev işlemelerini yapabilmesini; regresyon analizi, lineer olmayan problemlerde kök bulma, değişik difreansiyel problemlerin çözümlerini yapabilmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Temel matris işlemleri, fonksiyonlar, Dizi ve dizi işlemleri, matıksal operatörler, grafik işlemleri, veri analizi, eğri uydurma ve regrasyon analizi, enterpolasyon, fonksiyon işlemleri ve uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik yazılımlarını bilir ve onu kendi alanıyla ilgili konularda kullanabilir. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
2 | Mühendislik yazılımlarını kullanarak; Sayılar diziler ve vektörlerle ilgili işlemler yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Fonksiyonlar ve Matrislerle ilgili İşlemler yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Mantıksal Operatörleri kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Program Dallandıran İfadeleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sayısal Türev ve İntegral işlemlerini yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Lineer Cebirsel Denklem Sistemlerini Çözer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Başlangıç ve sınır değer problemlerini çözer | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Gauss eleme ve alt-üst üçgenlere ayırma yöntemini uygulayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel matris işlemleri ve uygulamaları | |
2 | Matematik fonksiyonlar ve m-file dosyası oluşturma | |
3 | Dizi ve dizi işlemleri, matıksal operatörler | |
4 | Grafik işlemler ve uygulamaları | |
5 | Veri Analizi ve örnek uygulamalar | |
6 | Eğri uydurma ve regresyon analizi | |
7 | Enterpolasyon (ara değer hesabı) ile eş eğrilerin oluşturulması | |
8 | Şartlı deyim ve uygulamalar | |
9 | Fonksiyon dosyaları ve mekanik sistemlere uygulama | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Fonksiyon dosyaları ve titreşim, ısı transferi ve soğutma sistemleri uygulamaları | |
12 | İntegral ve türev, sembolik işlemlerle denklem çözümleri | |
13 | Optimizasyon ve minimizasyon, kök bulma | |
14 | Lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü ve newton-raphson yöntemiye denklem sisteminin çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Matlab ile Mühendislik Sistemlerinin Analizi ve Çözümü, brahim Yüksel, Nobel Yayın Dağıtım, 2004 |
Ders Kaynakları | 1. Matlab 7.14 Simulink- Mühendislik Uygulamalar, Uğur Arifoğlu, Alfa Yayınları, 2012 2. Matlab ile Programlama Çözümlü ve Açıklamalı Uygulamalarla, Dr. Deniz Dal, Ekin Kitapevi yayınları, 2012 3. Introduction to Matlab for Engineering, David Houcque, Northwestern University, 2005 4. MATLAB An Introduction with Applications, Rao V. Dukkipat, New Age International Ltd., 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |