Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mot. Taşıt. ve İş Mak. Hidr.-Pnöm. Sistemler | OTO 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Motorlu taşıtlarda ve iş makinalarınında kullanılan hidrolik ve pnömatik sistemleri tanıyarak, yeni projeler hazırlayabilir, yeni tasarımlar yapabilir hale gelmek, mevcut tasarımlar üzerinde değişiklikler yapabilmek |
Dersin İçeriği | Motorlu taşıtlarda ve iş makinalarında yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin yapısı, çalışması ve uygulamaları, devre elemanlarını tanıma, valfleri yerlerine uygun bir şekilde kullanabilme, silindirleri projelere uygun yerleştirebilme, örnek projeleri kurgulayıp uygulayabilmek, proje geliştirme, tasarım yapabilme ve sunuş.. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrolik kontrol sistemleri hakkında genel birikime sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Hidrolik sistemlerde akışkan özelliklerini tanır ve anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Hidrolik sistem donanımlarını (hidrolik silindirler, hidrolik valfler, hidrolik pompalar vb.) tanır ve kullanımları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
4 | Hareket ve denetim diyagramları; fonksiyon diyagramları, fonksiyon diyagramlarının kurulma becerilerine sahip olur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Pnömatik kontrol sistemleri hakkında genel birikime sahip olur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Pnömatik sistem donanımlarını (pnömatik silindirler, pnömatik valfler, pnömatik pompalar vb.) tanır ve kullanabilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
7 | Hidrolik-Pnömatik Sistemlerde otomatik kontrol sistemlerini tanır ve kurgulayabilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Hidrolik ve pnömatik sistem çizimlerinde kullanılan sembolleri kullanabilir | Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
9 | Küçük hidrolik-pnömatik sistem uygulamaları yapabilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Yeni projeler geliştirebilir ve uygulayabilir | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
11 | Yeni tasarımlara açıktır ve uygulamaları tanır, yeni uygulamalar yapabilir | Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
12 | Araştırabilir ve edindiklerini ifade edebilir | Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler; hidrolik kontrol sistemleri | |
2 | Hidrolik sistemlerde akışkan özellikleri | |
3 | Hidrolik sistem donanımları ve özellikleri | |
4 | Hidrolik silindirler, pompalar, valfler; özellikleri ve kullanım alanları | |
5 | Hareket ve denetim diyagramları; fonksiyon diyagramları, fonksiyon diyagramlarının kurulması | |
6 | Genel bilgiler; pnömatik kontrol sistemleri | |
7 | Pnömatik silindirler - valfler, özellikleri ve kullanım alanları | |
8 | Pnömatik sistemlerde zaman gecikitirme devreleri | |
9 | Otomatik kontrol devreleri | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Hidrolik ve pnömatik sistem çiziminde kullanılan semboller | |
12 | Küçük hidrolik-pnömatik sistem uygulamaları | |
13 | Proje hazırlama - tasarım oluşturma | |
14 | Proje hazırlama - tasarım oluşturma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Pneumatic, Peter Patient, MEB, 1994 2. Hidrolik devre elemanları ve uygulama teknikleri, MMO,2001/192 3. Pnömatik devre elemanları ve uygulama teknikleri, MMO,2001/293 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 95 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 2 |
2. Kısa Sınav | 2 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |