Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Denetim Amaçlı Mikrodenetleyiciler MEK 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ BORU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. Projelerin geliştirilmesinde gerekli olan alet ve araçları tanır.
Dersin İçeriği 1. Endüstriyel alanda kullanılan algılayıcı ve elamanların tanıtımı
2. Endüstriyel uygulama projeleri
3. Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı
4. Proje geliştirme ve analiz çalışmaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir mikro denetleyiciyi programlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
2 Mikro denetleyici kullanarak endüstriyel bir sistem tasarlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
3 Mikro denetleyici ile kesme tabanlı bir sistem geliştirebilir Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Sınav, Proje / Tasarım,
4 Mikro denetleyici ile motor uygulamaları geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
5 Mikro denetleyici ile LCD tabanlı uygulama geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
6 Mikro denetleyici ile seri haberleşme uygulamaları geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
7 Mikro denetleyici ile opto elektronik uygulamalar geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
8 Mikro denetleyici ile matematiksel fonksiyonları programlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mikrodenetleyici geliştirme ve benzetim ortamları
2 C derleyici seçimi ve programlama adımları
3 Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı
4 Optoelektronik uygulamaları : 7-parçalı göstergeler
5 Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları
6 Seri haberleşme uygulamaları
7 Kesme tabanlı program geliştirme
8 ADC ve DAC Uygulamaları
9 Motor (DC, Servo, Step) Uygulamaları
10 LCD gösterge uygulamaları
11 Ara sınav
12 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
13 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
14 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
Kaynaklar
Ders Notu 1.Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers (Second Edition, Tim Wilmshurst,ISBN: 978-1-85617-750-4, Elsevier, 2010
2. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William
Kleitz, 1998, Prentice Hall
3. Bülent Çobanoğlu, Mikrobilgisayar Sistemleri ve Assembly, Sakarya Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Ders Notu, 2012
4. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit,
M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık
5. İnternet Siteleri
http://www.microchip.com
http://www.mikroe.com
Ders Kaynakları Sakarya Üniversitesi Online Kütüphane Kaynakları:
6.PIC Microcontrollers (Third Edition)
An Introduction to Microelectronics, 2012 ,Elsevier Ltd.
Author(s): Martin P. Bates
ISBN: 978-0-08-096911-4
7. Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C (Second Edition)
Learning to Fly the PIC 24
Copyright © 2011 Elsevier Inc.
Author(s): Lucio Di Jasio
ISBN: 978-1-85617-870-9
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2 Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
3 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
4 Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
5 Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
6 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
7 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
8 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
9 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
13 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
14 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
15 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6