Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılığın Temelleri RTS 206 4 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı popüler reklam mecraları için reklam üretimini öğretmek ve geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde kitle iletişim araçlarının özelliklerine göre reklam üretim ilkeleri bulunmaktadır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam Tasarımı Reklam Fotoğrafçılığı Reklam Film Yapım Süreçlerine Hakim Olma Teorik Ders, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş Dersi Tanıtma
2 Gesalt Teori&Mood Board Oluşturma
3 Konstrüktivzm & Storyboard Oluşturma
4 Göstergebilim & Conceptboard Olusturma
5 Restorff Etkisi & REKLAM KOMPOZİSYON BİLEŞENLERİ
6 Reklam Fotoğrafçılığı Unsurları & Reklam Fotoğraf Stili
7 Reklam Fotoğrafçılığında Denge & Altın Oran
8 Açı lensler & Odak Uzaklığı &I şık Kullanımı
9 Ara Sınav
10 Vral kampanya tasarımı ve uygulaması
11 aynı reklamı değişik mecralara uyarlama
12 Ajans kimliği, ajans kültürü, ajans tanıtım metinleri (Misyon, vizyon, etkinlik alanları, referanslar, çalışan profilleri)
13 Konkur araştırma sonuçlarının (ürün, tüketici, Pazar) yorumlanması
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir X
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. X
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. X
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. X
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. X
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. X
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. X
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. X
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. X
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. X
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. X
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. X
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)