Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Yönetimi KAL 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

1.Developing New Products with TQM, Charles D. Gevirtz, Mc Graw Hill Inc., 1994.
2.Total Quality Training, Brian tThomas, Mc Graw Hill, 1992.
3.TQM for Information systems Management, James W. Cortoda, McGraw Hill Inc. 1995.
4.TK Y’nin Dört Aşaması, Charles N. Weaver, Çeviren Tuncay Birkan-Osman Akınhay ISO 1992.
5.Krizden Çıkış, W. Edwards Deming Arçelik Yayını Basım yılı 1986, Çeviri yılı 1996.
6. TQM in Action –A practical approach to continuous performance improvement

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEMRA BORAN
Dersi Verenler Prof.Dr. SEMRA BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerin düşük maliyetle yüksek kaliteli ürün veya hizmet üreterek rekabet edebilirliğini sağlayan kalite yönetim anlayışını tanıtmak.

Dersin İçeriği

Kalite ve genel kavramlar, Klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışını karşılaştırma, Kalite yönetimi tanımı, Kalite yönetimi özellikleri, Kalite yönetimi uygulama adımları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite ve genel tanımları bilir Örnek Olay, Soru-Cevap, Sınav,
2 Kalite yönetimi ve özelliklerini bilir Anlatım, Sınav,
3 Kalite yönetimi nasıl uygulanacağını bilir Anlatım, Sınav,
4 Kalite kültürünü nasıl oluşturacağını bilir Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite ve genel tanımlar Ders notu
2 Geleneksel kalite ve günümüz kalite anlayışı Ders notu
3 Kalite guruları Ders notu
4 Kalite yönetimi Ders notu
5 Müşteri odaklılık Ders notu
6 toplam katılımcılık Ders notu
7 Tedarikçi yönetimi Ders notu
8 Liderlik Ders notu
9 Süreç yönetimi Ders notu
10 Eğitim Ders notu
11 Verilere dayalı karar verme Ders notu
12 Kalite kültürü Ders notu
13 Kalite yönetimi sorumluluk ve görevler Ders notu
14 Uygulama örnekleri Ders notu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2)
8 Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6