Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Balık Biyolojisi ve Araştırma Yönteleri | BIY 623 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste lisansüstü öğrencilerin balık biyolojisi hakkında genel bir bilgi edinmesi ve balıklarda uygulanan araştırma yöntemleri hakkında fikir sahibi olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Balıkların morfolojik özellikleri, yaşama ortamları, balıklarda yaş tayini, balık fizyolojisi, balıklarda ağır metal tayini, balıklarda toksikolojik, histolojik ve hematolojik teknikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Balıkların morfolojik karakterini öğrenir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Balıkların fizyolojisi hakkında fikir sahibi olur | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Balıklarda histolojik teknikleri kavrar. | Tartışma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Balıklarda ağır metal analizlerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Balık Biyolojisine Giriş | |
2 | Balıklarda Yaş Tayini | |
3 | Balıklarda Sindirim Sistemi | |
4 | Balıklarda Boşaltım ve Osmoregülasyon | |
5 | Balıklarda Solunum Sistemi | |
6 | Balıklarda Üreme | |
7 | Akuatik Toksikoloji | |
8 | Balıklarda Anestezi Uygulamaları ve Anestezikler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Balıklarda Histolojik Teknikler I | |
11 | Balık Hematolojisi ve Hematolojik Yöntemler | |
12 | Balık Hastalıkları | |
13 | Balıklarda Ağır Metal Analizleri | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Balık Biyolojisinde Araştırma Yöntemleri, Doç. Dr. Mehmet Karataş, Nobel Yayın Dağıtım. 2)Temel Balık Anatomisi ve Fizyolojisi, Prof. Dr. Ercan Sarıhan ve Prof. Dr. İbrahim Cengizler, Nobel Kitabevi,172 s. 3) İhtiyoloji, Prof. Dr. Necla Demir, Nobel Yayın Dağıtım, 4. Baskı, 423 s. 4) Balık Biyolojisine Giriş, Prof. Dr. Ercan Sarıhan, Dr. Erdoğan Çiçek, Dr. Benin Toklu Alıçlı, Nobel Kitabevi, 137s. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |