Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yazma Teknikleri | FBE 101 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin buldukları fikirleri gerçekleşebilecekleri projelere dönüştürebilmeleri konusunda bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Proje için özgün fikir belirleme, araştırma, karar verme, proje konusu ve kapsamı oluşturma, planlama, değerlendirme, fayda, bilimsel ve yaygın etkisi, gerçekleşmesindeki olası riskler. yazım kuralları ve proje önerisi yazma. Proje yazmada tüm önemli konular dikkate alınarak bir fikrin somut projeye dönüştürülmesi ve ilgili kurumlara destek için önerilmesi.
Determining the original idea for the project, research, decision making, preparation of project topic and scope, planning, evaluation, utility, scientific and widespread impact, possible risks, writing rules and writing project proposal. Conversion of an idea into a concrete project considering all important issues about writing project, and propose for support to the relevant authorities.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje terimleri, Frascati kılavuzu, Proje çeşitleri, Farklı proje destek programları ve kapsamları, | |
2 | Fikir veya problem belirleme, Karar verme ve proje yazma | |
3 | Literatür taraması, Araştırma, eleştirel kaynak incelemesi | |
4 | Fikrin projeye dönüştürülmesi, varsayım, sınırlılıklar, özgün değer, amaç ve hedef belirleme | |
5 | Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar ve belgeler, Proje Döngüsü Yönetimi, | |
6 | Projede konu, kapsam ve paydaşların belirlenmesi, planlama, iş akış şeması | |
7 | Projenin metodolojisi, mantıksal çerçeve, proje ekibi, iş paketleri | |
8 | Projede süre ve bütçe planlama, mali değerlendirme | |
9 | Katkılar, Riskler ve B Planı | |
10 | Proje Döngüsü Yönetimi, Gerekli Yasal/özel izin ve onay belgeleri, süreçlerin takibi | |
11 | Proje önerisi yazma uygulaması, | |
12 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
13 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
14 | Proje önerilerinin akran değerlendirmesi, puanlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nurhan Yentürk, Yiğit Aksakoğlu, Alper Akyüz, AB ve Kalkınma Ajanslarına Yönelik Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016. (http://sitap.org/wp-content/files_mf/1459760129_magicfields_document_1_1.pdf) http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-1._bolum.pdf http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-2._bolum.pdf https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlari/1001/icerik-proje-ornekleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|