Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Islahında Moleküler İşaretleyiciler BIY 629 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAKİ DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bitki ıslahında kullanılan moleküler işaretleyicilerin geliştirilmesi ve kullanılması konusunda bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Moleküler markörler ve bitki ıslahında kullanım alanları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Moleküler işaretleyici tipleri Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Protein işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 PCR temeline dayalı moleküler işaretleyiciler ve geliştirilmesi Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Moleküler işaretleyici tipleri
2 Protein işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı
3 PCR temeline dayalı moleküler işaretleyiciler ve geliştirilmesi
4 RAPD moleküler işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı
5 AFLP moleküler işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı
6 SSR moleküler işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı
7 SCAR moleküler işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı
8 SNP moleküler işaretleyicileri ve bitki ıslahında kullanımı
9 Ara Sınav
10 Mikro array ve bitki ıslahında kullanımı
11 Yeni nesil DNA sekanslama teknolojileri ve moleküler işaretleyiciler
12 Moleküler marker teknolojileri ve bitki ıslahının geleceği
13 Moleküler marker teknolojileri ve bitki ıslahının geleceği
14 Konuların toplu değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 4 5 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6