Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları THB 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk halk danslarının öğretimi ve Türk halk danslarını bütün olarak tahlilini yapmak.

Dersin İçeriği

Türk oyun folkloru
Türk oyun folkloru
Halk dansları
Türk halk danslarının kökeni
Türk halk danslarının sınıflandırılması
Horonlar
Barlar
Zeybekler
Halaylar
Türk halk danslarının bölgeleri
Türk halk danslarının analizi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Halk oyunu kavramından haberdar olması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Türk halk oyunlarının dünü ve bugünü hakkında bilgi sahibi olması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Türk halk oyunlarının öğretimi hakkında bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Türk halk oyunlarının incelemesini ve analizini yapabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk oyun folkloru
2 Türk oyun folkloru
3 Halk dansları
4 Türk halk danslarının kökeni
5 Türk halk danslarının sınıflandırılması
6 Türk halk danslarının sınıflandırılması
7 Horonlar
8 Barlar
9 Zeybekler
10 Halaylar
11 Türk halk danslarının bölgeleri
12 Türk halk danslarının bölgeleri
13 Türk halk danslarının analizi
14 Türk halk danslarının analizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

EROĞLU, Türker, Halk Oyunları El Kitabı, Mars Basım Hizmetleri, İstanbul, 1999.
EROĞLU, Türker, Halaylar, Kılıçarslan Matbaası, Ankara, 1995.
DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, İş Bankası Yay. Ankara, 1977

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. X
2 Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. X
3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. X
4 Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. X
5 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. X
6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. X
7 Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. X
8 Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar.
9 Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. X
10 Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. X
11 Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. X
12 Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular.
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
14 Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6