Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Klasikleri | TSV 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Büşra Çakmaktaş-Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Mete |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvufun temel kaynakların tanınması ve kullanabilmesini bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tasavvufun kaynak eserleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvuf Tarihinin temel klasik eserlerini dar ve geniş anlamda sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kaynakların tarihi akışını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Konuları bu eserlerden örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
4 | Kaynak eserleri ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Tasavvufun konularını derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasavvufun klasik eserlerinin yazıldığı Tasavvuf Dönemine genel bakış | |
2 | Haris el-Muhasibi ve eseri er-Riaye lihukukullah | |
3 | Hakim Tirmizi ve eseri Hatmul-velaye | |
4 | Ebu Nasr Serrac ve eseri el-Luma | |
5 | Ebu Bekir Kelebazi ve eseri et-Taarruf | |
6 | Ebu Talib el-Mekki ve eseri Kutul-Kulüb | |
7 | Abdulkerim Kuşeyri ve eseri er-Risale ve Ali el-Hucvuri ve eseri Keşful-Mahcub | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Muhammed Gazali ve eseri İhyau Ulumud-din | |
10 | Ebu Hafs Ömer es-Sühreverdi ve eseri Avariful-Maarif | |
11 | Muhyiddin İbn Arabi ve eseri Fususul-Hikem | |
12 | Muhyiddin İbn Arabi ve eseri el-Futuhatül-Mekkiyye | |
13 | Mevlana Celaleddin Rumi ve eseri Mesnevi | |
14 | İmam Rabbani ve eseri Mektubat |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Klasik Tasavvufun Kaynakları I-II (2003-2006), (editor, Ali Çınar), Suf Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |