Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiyede Göçün Sosyo-Kültürel Analizi SOS 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, göç ve kentleşme sürecinin Türkiye de yarattığı değişim ve dönüşüm sürecini analiz etmektir.
Dersin İçeriği Göç, gecekondulaşma, iç göç ve dış göçler, kentleşme, sanayileşme ve beraberinde getirdiği sorunlar, arabesk kültür, varoşlar, getto kavramı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanayileşmenin nüfus hareketleri üzerinde yarattığı etkileri tespit etmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Göç sürecinde ortaya çıkan sorunları tespit etmek Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Hızlı ve çarpık kentleşmenin nedenlerini ve sonuçlarını tespit etmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Gecekondulaşma sürecinin ortaya çıkışını ve problemlerini öğrenmek Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal bir sorun olarak göç
2 Göç süreci ve kırsal alanlardaki değişim
3 Göç ve sosyal yapıdaki değişmeler
4 Göç sonrası yeni kent sakinleri
5 Göçmenlerin uyum sorunları
6 Göçün sosyo-kültürel evrimi
7 Göçün aile ve genç kuşak üzerindeki etkisi
8 Göç sürecinin kentlerde meydana getirdiği değişimler
9 Arasınav
10 Göç süreci ve arabesk kültür arasındaki ilişki
11 Göç ve eğitim
12 Göçün sonuçları ve yapısal evrimi
13 Göç sürecinin yönetimi
14 Bir modernleşme projesi olarak gap
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İstanbul Ticaret Odası, Göç Veren Yöreler Bölgesel Gelişim Araştırması, İTO , İstanbul, 1996
Cavit Orhan Tütengil, 100 Soruda Kırsal Türkiye?nin Yapısı ve Sorunları, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1983
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 35
1. Performans Görevi (Uygulama) 35
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 6 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6