Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Sosyoloji Kuramları ve Din FDB 607 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK,
Dersin Yardımcıları

Öğr. gör. Dr. Ayşe Elmalı Karakaya

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Din sosyolojisinin  tarihini, geç-modern dönemde ortaya çıkan sosyolojik kuramları ve bu kuramların din olgusunu nasıl ele aldıkları hakkından bilgi kazandırılması.

Dersin İçeriği

Modern sosyoloji kuramları: Başlca kuramlar, sosyoloji kuramında bütünleştirici gelişmeler, mikro, makro ve faillik yapı üzerine gelişmeler, postmodern kuramlar, geç modern dönemle ilgili çağdaş kuramlar, küreselleşme gibi yeni yaklaşımların dinle olan ilişkisi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern Sosyoloji Kuramları ve Din
2 Yapısal İşlevselcilik, Yeni İşlevselcilik ve Din
3 Yeni Marksist Kuramlar ve Din
4 Sistemler Kuramı ve Din
5 Sembolik Etkileşimcilik ve Din
6 Gündelik Hayat Sosyolojisi ve Din
7 Geç Modern Kuramlar ve Din
8 Risk Toplumu ve Din
9 Postmodernite ve Din
10 Küreselleşme ve Din
11 Kozmopolitanizm ve Din
12 Modern Feminist Kuramlar ve Din
13 Yapısalcılık, Postyapısalcılık ve Din
14 Çağdaş Kuramlar, Son Gelişmeler ve Din
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

George Ritzer, Klasik sosyoloji Kuramları

Max Weber, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu

Ulrich Beck, Risk Toplumu

Mustafa Günerigök, Risk Toplumu ve Din: Yeni Bir Sosyolojiye Doğru

Çharles Taylor, Seküler Çağ

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6