Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medyalararasılık I ADE 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KELEŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ALPER KELEŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Atilla KURNAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Değişen teknolojik ortamda sanatlar arası geçişliliğin yerini medyalar arası geçişler almış ve bu bağlamda medyalar yeniden ele alınmaya başlanmıştır. Genişletilmiş bir medya okuryazarlığını kazandırmaya yönelik olan bu derste medya tarihi tanıtılmaktadır. Ayrıca film analizi, medya okur-yazarlığı gibi kavramlar tartışılarak incelenecektir. Derste bu alanlara ilişkin temel bilgilerin verilmesinin ardından yetilerin edinilmesi için örnek filmler üzerinde incelemeler yapılmaktadır.

Dersin İçeriği

Mağara duvar resimlerinden internete kadar tüm medyaları kapsayan medya tarihinin yanı sıra medya okur-yazarlığının önemli bir öğesi olan film analizinin nasıl yapılacağı ele alınacaktır. Ardından öğrenciler örnek filmlerin analizlerini yaparak sonuçları sunacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Portfolyo,
2 Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
4 Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya kavramına giriş
2 Medya kavramına giriş
3 Yazının oluşumu ve gelişimi
4 Yazının oluşumu ve gelişimi
5 Matbaa makinesinin geliştirilmesi ve etkileri
6 Matbaa makinesinin geliştirilmesi ve etkileri
7 Kitap medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
8 Kitap medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
9 Gazete medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
10 Gazete medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
11 Telgraf ve telefon medyalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
12 Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
13 Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
14 İnternet medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

Metzler Lexikon Medientheorie - Medienwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2002. Werner Faulstich: Grundwissen Medien. Münih: Fink, 1994. Andreas Böhn/Andreas Seidler: Mediengeschichte. Eine Einführung. Tübingen: Gunter Narr, 2008. KAYAOĞLU, Ersel (2009), Edebiyat Biliminde Yeni Bir Yaklaşım: Medyalararsılık, Selenge Yayınları, İstanbul. KAYAOĞLU, Ersel (2016), Edebiyat ve Film, Edebiyat Bilimi Yaklaşımıyla Film Çözümlemesine Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 1.Ders Medya Kavramı_Ders 1 0,78 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. X
4 Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. X
5 Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6