Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekotoksikoloji | BIY 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste lisansüstü öğrencilerin çevresel kirleticiler hakkında genel bir bilgi edinmesi ve çeşitli canlılardaki toksik etkileri hakkında fikir sahibi olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Çevresel Kirleticilerin Sınıflandırılması, Toksikolojide Genel Kavramlar ve Toksisite Testleri, Toksik Maddelerin Canlılar Üzerine Etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevresel kirleticileri sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Toksikolojideki genel kavramları öğrenir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Toksisite testlerini kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Kirleticilerin bireyler ve ekosistem üzerindeki etkilerini anlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekotoksikolojiye Giriş | |
2 | Hava Kirliliği, Ses Kirliliği | |
3 | Toprak Kirliliği | |
4 | Su Kirliliği | |
5 | Kirleticilerin Sınıflandırılması, İnorganik ve Organik Kirleticiler | |
6 | Hidrokarbonlar | |
7 | Ağır metaller | |
8 | Pestisitler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Biyoakümülasyon, Transformasyon, Detoksifikasyon ve Toksisite testleri | |
11 | Endokrin Bozucu Kimyasallar | |
12 | Kirleticilerin Hücre, Doku ve Organlara Etkileri | |
13 | Kirleticilerin Bireyler Üzerindeki Sublethal Etkileri | |
14 | Kirleticilerin Ekosistemlere ve Topluluklara Etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ekotoksikolojinin Temel ilkeleri, Michael C. Newman, Palme Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |