Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Taksonomisi Praktikumu | BIY 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitki Sistematiği Alanında Temel Bilgileri Kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Gymnspermae, Pinaceae,Cupressacaea, Taxaceae,Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae,Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae,Rosaceae, Apiaceae,Astearceae, Boraginaceae,Scrophulariaceae,Lamiaceae,Cyperaceae,Poaceae,Liliaceae, Amaryllidaceae,Iridaceae, Orchidaceae,Sparganiaceae, Thypaceae |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerin teşhis edilmesinde kullanılan yöntemleri öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Bitkileri teşhis etmeye başlar ve teşhisteki kolaylıkları görür ve kavrar | Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, |
3 | Türkiyedeki bitki çeşitllilğini görür ve Türkiyenin zenginliğini kavrar | Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dünyadaki bitki çeşitliliğini görür ve kavrar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gymnspermae, Pinaceae | |
2 | Cupressacaea, Taxaceae | |
3 | Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae | |
4 | Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae | |
5 | Rosaceae, Apiaceae | |
6 | Astearceae | |
7 | Boraginaceae | |
8 | Scrophulariaceae | |
9 | Lamiaceae | |
10 | Cyperaceae | |
11 | Poaceae | |
12 | Liliaceae, Amaryllidaceae | |
13 | Iridaceae, Orchidaceae | |
14 | Sparganiaceae, Thypaceae |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Davis PH. ‘Flora of Turkey and East Aegean Island’1-11 cilt, 1965-1888. 2)Barthlott, W., Neinhuis, C., Cutler, D., Ditsch, F., Meusel, I., Theisen, I. & Wilhelmi, H. (1998) Classification and terminology of plant epicuticular waxes. Botanical Journal of the Linnean Society 126 (3): 237–260. 3) Frederic S. “Türkiye Çiçekleri ” 2004, İstanbul. 4) Ekim T. Ve arkd. ‘ Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı’, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|