Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Taksonomisi Praktikumu BIY 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bitki Sistematiği Alanında Temel Bilgileri Kazandırmak.

Dersin İçeriği

Gymnspermae, Pinaceae,Cupressacaea, Taxaceae,Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae,Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae,Rosaceae, Apiaceae,Astearceae, Boraginaceae,Scrophulariaceae,Lamiaceae,Cyperaceae,Poaceae,Liliaceae, Amaryllidaceae,Iridaceae, Orchidaceae,Sparganiaceae, Thypaceae

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bitkilerin teşhis edilmesinde kullanılan yöntemleri öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Anlatım, Ödev, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Bitkileri teşhis etmeye başlar ve teşhisteki kolaylıkları görür ve kavrar Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Ödev,
3 Türkiyedeki bitki çeşitllilğini görür ve Türkiyenin zenginliğini kavrar Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası,
4 Dünyadaki bitki çeşitliliğini görür ve kavrar Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gymnspermae, Pinaceae
2 Cupressacaea, Taxaceae
3 Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae
4 Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae
5 Rosaceae, Apiaceae
6 Astearceae
7 Boraginaceae
8 Scrophulariaceae
9 Lamiaceae
10 Cyperaceae
11 Poaceae
12 Liliaceae, Amaryllidaceae
13 Iridaceae, Orchidaceae
14 Sparganiaceae, Thypaceae
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Davis PH. ‘Flora of Turkey and East Aegean Island’1-11 cilt, 1965-1888. 2)Barthlott, W., Neinhuis, C., Cutler, D., Ditsch, F., Meusel, I., Theisen, I. & Wilhelmi, H. (1998) Classification and terminology of plant

epicuticular waxes. Botanical Journal of the Linnean Society 126 (3): 237–260.

3) Frederic S. “Türkiye Çiçekleri ” 2004, İstanbul.

4) Ekim T. Ve arkd. ‘ Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı’, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama X
2 Konu üzerine uygulama yapabilme X
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma X
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme X
5 Özgün konular belirleyebilme X
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. X
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. X
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. X
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. X
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)