Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toprak Ekolojisi BIY 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞULE BARAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Örgencilerin toprağın yapısı ve içeriği, toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktiviteleri, topraktaki besin ve element döngüleri, ayrışma, toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmaları.
Dersin İçeriği Toprağın yapısı ve içeriği, toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktiviteleri, topraktaki besin ve element döngüleri, ayrışma, toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 toprağın yapısı ve içeriğini bilir Anlatım, Sınav, Ödev,
2 toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktivitelerini bilir Anlatım, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev,
3 topraktaki besin döngüsünü bilir Anlatım, Gösteri, Sınav, Ödev,
4 topraktaki element döngülerini bilir Anlatım, Sınav, Ödev,
5 ayrışmayı bilir Anlatım, Sınav, Ödev,
6 oprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimini bilir Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 yopragın yapısı ve içeriği
2 toprakta yaşayan organizmalar
3 organizmaların topraktaki aktiviteleri
4 toprakt besin döngüsü
5 topraktaki element (N) döngüleri
6 topraktaki element (S) döngüleri
7 topraktaki element (C) döngüleri
8 topraktaki element (F) döngüleri
9 ARA SINAV
10 ayrışma
11 toprağın canlı içeriklerinin birbiri ile etkileşimi
12 toprağın cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi
13 toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi
14 genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu Soil ecology Kenn Kıllham, Cxambridge pres, 1994.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama
2 Konu üzerine uygulama yapabilme
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme
5 Özgün konular belirleyebilme
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir.
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir.
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir.
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6