Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Biyoçeşitliliği BIY 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ UZUN
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ UZUN,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye´nin biyostratejik önemini kavrama ve bu bağlamda koruma ve kontrol etme becerisi geliştirme.

Dersin İçeriği

Genetik kaynaklar, bitki ve hayvan grupları, omurgasız hayvanlar, tatlısu faunası, kurbağalar, sürüngenler, kuşlar ve memelilerdeki mevcut durum; yapılan araştırmalar, karşılaşılan güçlükler ve teklifler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Biyoçeşitliliğin tanımını yapabilmek Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Gen, tür, ekosistem ve ekolojik işlevlerdeki çeşitliliği kavramak Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Türkiye´nin faunistik çeşitliliğini öğrenmek Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Türkiye´nin floristik çeşitliliğini öğrenmek Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Türkiye biyoçeşitliliği öğrenmek Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gen Çeşitliliği
2 Tür Çeşitliliği
3 Ekosistem ve Ekolojik İşlevlerdeki Çeşitlilik
4 Biyoçeşitliliğin Ekosistem İşlevleri Üzerindeki Yaraları ve Önemi
5 Biyoçeşitliliğin Ekonomik Yararları ve Önemi
6 Türkiye Biyoçeşitliliğinin Oluşum Süreci ve Sebepleri
7 Omurgasız Hayvanlar
8 Türkiye Herpetofaunası
9 Ara Sınav
10 Türkiye Ornitofaunası
11 Türkiye Memelileri
12 Tohumsuz Bitkiler
13 Tohumlu Bitkiler
14 Korumaya Dönük Çalışmalar
Kaynaklar
Ders Notu

Anonim. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.

Ders Kaynakları

Anonim. Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayını, 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama X
2 Konu üzerine uygulama yapabilme X
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma X
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme X
5 Özgün konular belirleyebilme X
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. X
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. X
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. X
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. X
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6