Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Fetih ve İskân Siyaseti Çerçevesinde Osmanlı Hümanizmi | TAR 656 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti´nin köklü ve uzun ömürlü olmasının altında yatan sebeplerin başında gelen fetih ve iskân siyasetlerinin önemi. Osmanlı Devleti'ne "İmparatorluk" sıfatını yakıştırmak doğru mudur? Osmanlı Devletinin kuruluş devrinde genişlemesinin âmilleri nelerdir? Bu konuda, kendilerine "kolonizatör" iftirası yakıştırılan gönül ehli mübeşşir dervişlerin rolleri. |
Dersin İçeriği | 1- Fetih teriminin izahı; fetih ile gaza, harb, istilâ, işgal, zabt vb. tabirler arasındaki farklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. M. Hüdai Şentürk, Osmanlı Devletinin Kuruluş Devrinde Rumelide Uyguladığı İskân Siyaseti ve Neticeleri, Belleten, Sayı: 218, TTK, Ankara 1993 (s. 89-112). |
Ders Kaynakları | 1-Halil İnalcık, Osmanlı Fetih Yöntemleri (Otoman Methods of Conquest), Cogito, sayı: 19, s. 115-135. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 10 | 0 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 0 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 600 | 9000 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 600 | 1800 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 600 | 1800 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 600 | 1800 |
Toplam İş Yükü | 14400 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 576 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |