Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyatta Modernizm Postmodernizm | TED 666 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Esra ÖNEN DEDE, Arş. Gör. Büşra AY, Arş. Gör. Melike KILIÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavram olarak modernizm ve postmodernizmi tanıtmak. Tarihsel ve düşünsel çerçevede gelişimini göstermek. Batı ve Türk edebiyatlarındaki örneklerini tanıtmak ve değerlendirmek. Modernizm ve postmodernizmi karşılaştırarak aralarındaki fark ve benzerlikleri belirlemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste modernizm ve postmodernizm kavramlarının edebî ve sanatsal sistemleri üzerinde durulacaktır. Modernizm ve postmodernizmin tarihsel ve edebî gelişimi üzerinde durularak , modernizm ve postmodernizm karşılaştırmaları yapılacaktır. Ders kapsamında ayrıca, Türk ve dünya edebiyatında modernizm ve postmodernizm konusu örnek metinler üzerinden değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern ve Postmodern kavramlarını genel nitelikleriyle tanımlar. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
2 | Bu kavramlar arasındaki farkı ve benzerlikleri ayırt eder ve sıralar. | Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Modern ve Postmodern metinleri yorumlar. | Grup Çalışması, Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | Modern ve Postmodern dönemle ilgili bilgisini geliştirir. | Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Bu metinleri inceleyerek hüküm verir. | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram olarak modernizm, tarihsel ve edebi çerçevede gelişimi. | |
2 | Batıda modernizm, doğuşu ve gelişimi. | |
3 | Sanat sanat içindir tezinin ortaya çıkışı, nedenleri ve modernizm ile ilişkisi. | |
4 | Don Quixotetan Ulysesa örnek metinlerin incelenmesi. | |
5 | Türk edebiyatında modernizm. | |
6 | Modernist anlatılar ve ilk denemeler. | |
7 | A. H.Tanpınar ve A.Ş. Hisarın romanlarının değerlendirilmesi. | |
8 | Geçiş dönemi ve Oğuz Atay | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Kavram olarak postmodernizm, tarihsel ve edebi çerçevede gelişimi | |
11 | Modernizm ve postmodernizmin karşılaştırılması | |
12 | Batı edebiyatında ilk örnekler. (İ.Calvino, U.Eco, T. Mann , V. Nabakov) | |
13 | Türk Edebiyatında Postmodernizm ve O. Pamuk. | |
14 | Örnek metinlerin incelenmesi. (P. Celal, H. Ali Toptaş, L. Tekin, İ.O. Anar, E. Şafak) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Ali Akay, Postmodernizm |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | X | |||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |