Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alan Dersi EPO 801 1 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. FİLİZ BACAKSIZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç gereci organize etme, literatürü takip etme, güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirme, tahlil etme yetisini geliştirme, bilime katkı koymayı tasarlama konularında öğrencinin ilerlemesini sağlama.

Dersin İçeriği

Tez konusu ve Güncel Konular

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu ile ilgili gerekli doküman ve araç-gereç hakkında açıklama yapar. Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
2 Literatür takibi yapar. Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Güncel konuları değerlendirir. Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 Makale inceler. Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 Rapor hazırlar ve sunar. Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş
2 Literatür takibi
3 Literatür takibi
4 Makale inceleme
5 Makale inceleme
6 Makale inceleme
7 Değerlendirme
8 Değerlendirme
9 Değerlendirme
10 Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Rapor Hazırlama ve Sunma
14 Rapor Hazırlama ve Sunma
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler

Ders Kaynakları

İlgili Bilimsel Kitaplar ve Makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
1. Sözlü Sınav 50
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 70
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 100
1. Ara Sınav 100
Toplam 800
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Yıl İçinin Başarıya 0
1. Yıl İçinin Başarıya 100
2. Yıl İçinin Başarıya 0
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 100
1. Final 100
Toplam 550
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6