Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dezenfeksiyon Teorisi ve Tasarımı | CEM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su ve atıksuların dezenfeksiyonunda kullanılan değişik teknolojileri ve mekanizmaları anlatmak, dezenfektan çeşitleri ve dezenfeksiyon metodları hakkında bilgi vermek ve arıtma tesisi tasarımında dezenfeksiyon uygulamalarının anlatılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Dezenfeksiyon teorisi, Dezenfeksiyon yöntemleri (fiziksel, kimyasal, mekanik, radyasyon ile dezenfeksiyon), Dezenfeksiyon mekanizmaları, Oluşan yan ürünler ve kontrolü, Su ve atıksu arıtımında kullanılan dezenfektanlar, Dezenfektanların etkinliği ve etki eden faktörler, Dezenfeksiyon kinetiği, Dezenfektanların fiziksel ve kimyasal karakteristikleri, Dezenfektan çeşitleri ve özellikleri, Halojen dezenfeksiyonu, Ozon dezenfeksiyonu, UV dezenfeksiyonu, Dezenfeksiyon ve sağlık, Tesis tasarımında dezenfeksiyon. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Su ve atıksuların dezenfeksiyonunda kullanılan değişik teknoloji ve mekanizmalar hakkında detaylı bilgi edindirmek, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
2 | 2) Dezenfeksiyon tasarımı ve projelendirilmesi için gerekli ileri bilgi, teknoloji ve beceri kazandırmaktır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dezenfeksiyon teorisi | |
3 | Dezenfeksiyon yöntemleri (fiziksel, kimyasal, mekanik, radyasyon ile) | |
4 | Dezenfeksiyon mekanizmaları | |
5 | Oluşan yan ürünler ve kontrolü | |
6 | Su ve atıksu arıtımında kullanılan dezenfektanlar | |
7 | Dezenfektanların etkinliği ve etki eden faktörler | |
8 | Dezenfeksiyon kinetiği | |
9 | Dezenfektanların fiziksel ve kimyasal karakteristikleri | |
10 | Dezenfektan çeşitleri ve özellikleri, | |
11 | Halojen dezenfeksiyonu | |
12 | Ozon dezenfeksiyonu, UV dezenfeksiyonu | |
13 | Dezenfeksiyon ve sağlık | |
14 | Tesis tasarımında dezenfeksiyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, Metcalf&Eddy Inc. Third Edition. New York, NY: Mc Graw Hill, Inc, 1991. 2) Wang, L K. and Wang M. H. S., Handbook of Industrial Waste Treatment, Marcel Dekker Inc. 1992. 3) R.M. Felder, R.W. Rousseau, Elementary Principles of Chemical Processes, Third Edition John Wiley&Sons 2000. 4) G., WvanLoon, S.J., Duffy, Environmental Chemistry, Oxford Uni. Press. 2005 5) J Dyksen, C Spencer, R Hoehn, Long Term Effects of Disinfection Changes on Water Quality, IWA Publishing, 2007. |
Ders Kaynakları | Ulusal ve Uluslar arası dergilerde yer alan makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |