Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elastik Stabilite Teorisi | INM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elastik sınırlar içerisinde yapı elemanlarının stabilite teorisi ve uygulamaları hakkında öğrencilere bilgi sunmak. |
Dersin İçeriği | Denge kavramı, Stabilite problemleri, Gerilme problemleri, Kolonların stabilitesi, Kirişlerin stabilitesi, Kolon-kirişlerin stabilitesi, Yaklaşık yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stabilite problemleri ile gerilme problemleri arasındaki farkı anlamak. | ||
2 | Yapı elemanlarının denge durumunda olup olmadıklarını tespit edebilmek | ||
3 | Yaklaşık Yöntemler kullanarak stabilite sınır durumunu belirlemek. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stabilite kavramı, Stabilite çeşitleri, | |
2 | Stabilite analiz metodları, Çubuk sistemlerde stabilite | |
3 | Klasik kolon teorisi, sınır koşullarının etkisi | |
4 | Kusurlu kolonlar | |
5 | Kolonlarda 4. dereceden diferansiyel denklem | |
6 | Kiriş kolonların stabilitesi | |
7 | Kiriş kolonlarda deplasman yöntemi | |
8 | Kiriş kolonlarda kuvvet yöntemi | |
9 | Çerçevelerde deplasman yöntemi | |
10 | Çerçevelerde kuvvet metodu | |
11 | Kirişlerde yanal burkulma | |
12 | Yaklaşık yöntemler: Sonlu fark yöntemi | |
13 | Yaklaşık yöntemler: Rayleigh –Ritz metodu | |
14 | Yaklaşık yöntemler: Sonlu elemanlar metodu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | Chen W.F. ,Lui E.M "Structural Stability Theory and Implementation”, Prentice Hall,New Jersey, 1987. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |