Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Bilgi Yönetimi ve Uygulamaları | ENM 552 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEHER ARSLANKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi artan bir biçimde rekabette üstünlük sağlayan kritik öneme sahip kurumsal kaynak olarak görülmektedir. Bununla birlikte stratejik bir kaynak olarak bilginin, bilgi kaynaklarının bilinçli bir şekilde yönetilmesi kurumsal başarıyı artıran en önemli faktördür. Bu çerçevede kurumsal bilgi kaynaklarının ne olduğunun tespit edilmesi, düzenlenmesi ve en önemlisi bir sistem dâhilinde yönetilmesi gerekmektedir. Bu ders bilgi yönetiminin başarıya ulaşması için en önemli unsur olan kurumsal bilgi kaynaklarının ortaya konulması ve yönetilmesi üzerinde durmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilgi yönetimine giriş, Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarının tanımı, karşılaştırılması, Bilginin sınıflandırılması, bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ( yeni ekonomi, bilgi ekonomisinin özellikleri ), Entellektüel sermaye kavramı, entellektüel sermayenin temel öğeleri, entellektüel sermayenin ölçülmesi, bilgi tekn., Bilgi yönetiminin tanımı, amacı, özellikleri, avantajları, zorlukları, Bilgi yönetim sistemleri, toplam bilgi yönetimi ve fonksiyonları, Etkin bilgi yönetimi değerlendirme kriteleri,Bilgi gösterim metotları, Kurumsal bilgi yönetimi tanımı ve içeriği, Bilgi yönetimi ve kurumsal bilgi yönetimi model örnekleri, kurumsal bilgi yönetimi konusundaki mevcut uygulamalar ile ilgili genel bir değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.hafta bilgi yönetimine giriş | |
2 | 2.hafta_bilgi ve yönetim kavramı | |
3 | 3.hafta bilgi,veri,enformasyon | |
4 | 4.haftaEntellektüel sermaye | |
5 | 5.hafta-Entellektüel sermaye yönetimi | |
6 | 6.hafta-bilgi toplumu | |
7 | 7.hafta bilgi gösterim metotları | |
8 | 8.hafta_kurumsal bilgi yönetimi | |
9 | 9.hafta_kurumsal bilgi yönetimi modelleri | |
10 | 10.hafta-bilgi ekonomisi | |
11 | 11.hafta_enformasyon teknolojileri | |
12 | 12.hafta_ KURUMSAL BİLGİ YÖNETİMİ MODELİ | |
13 | 13.hafta kurumsal bilgi yönetimi modeli 2 | |
14 | 14.hafta kurumsal bilgi yönetimi modeli 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili sunumlar www.ie.sakarya.edu.tr adresine yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-Öztemel, E., Arslankaya, S., Kurumsal Bilgi Yönetimi Modeli, Doktora tezi 5- Kimiz Dalkir and Jay Liebowitz, Knowledge Management in Theory and Practice (MIT Press), 2011, ISBN-10: 0262015080, ISBN-13: 978-0262015080 6- Dalkır, Kowledge Management In Theory And Practice, 2Nd Ed. 2012, ISBN-10: 8120346084, ISBN-13: 978-8120346086
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 17 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |