Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Matematiği | ENM 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to obtain working knowledge on the use of the MATLAB software environment in solving engineering problems, including programming and numerical analysis techniques. |
Dersin İçeriği | Fundamental knowledge and practical skills will be given to use MATLAB effectively in technical numerical calculations and visualization. Within the scope of the course, students will solve a real engineering problem and prepare an article. The course will focus on vectors, matrices, data analysis, logic functions, mathematical functions, loop and conditional statements, algorithms and programming, curve fitting, linear and non-linear equation systems, numerical optimization through MATLAB software. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | MATLAB'ın temel özelliklerini bir programlama aracı olarak kullanabilir ve yazılımı kolayca yönetebilir. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | MATLAB'da bellek ve dosya yönetimini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Grafikler oluşturabilir ve bunu raporlarda ve sunumlarda kullanmak üzere dışa aktarabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | MATLAB geliştirme ortamını kullanarak komut dosyaları ve fonksiyonlar yazabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Akış kontrollerini kullanabilir (if-else, for, while, switch, try-catch). | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Dizeler, matrisler ve bunların kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | MATLAB ile çeşitli mühendislik problemlerini analiz edebilir, modelleyebilir, çözebilir ve yorumlayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Matlab’a giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Matlab dosyaları ve dosya yönetimi, Veri yönetimi | 2. Hafta Sunusu |
3 | Diziler: Vektör ve matrisler, Dizilerde işlemler | 3. Hafta Sunusu |
4 | Döngü ve şart deyimleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Algoritma ve Programlama | 5. Hafta Sunusu |
6 | Fonksiyonlar | 6. Hafta Sunusu |
7 | Grafikler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Polinomlar, eğri uydurma ve ara değer hesabı | 8. Hafta Sunusu |
9 | Temel istatistik ve veri analizi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Sayısal analiz uygulamaları | 10. Hafta Sunusu |
11 | Sembolik işlemler | 11. Hafta Sunusu |
12 | Grafik arayüz | 12. Hafta Sunusu |
13 | Makale/Bildiri Sunumları | Öğrenci sunumları |
14 | Makale/Bildiri Sunumları | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Applied Engineering Mathematics Lecture Presentations |
Ders Kaynakları | 1. Çankaya İ., Akgün D., Kaçar S., “Mühendislik Uygulamaları için MATLAB”, 2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |