Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | CVM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaların gerçekleştirilme yöntemleri hakkında genel bir giriş sunulmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, öğrenciler, yüksek lisans tez çalışmalarına altyapı olabilecek bir proje teklifi hazırlamakta ve bu proje teklifinin yapılabilirliliğini sunum yaparak tartışmaktadırlar. Proje konuları ve teklifleri her bir öğrencinin istek ve daha önceden edindiği tecrübelere göre belirlenmektedir. İlgili projeler, TÜBİTAK veya BAPK gibi kuruluşlara sunulacak standartlarda hazırlanmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma projelerinin türleri (Teorik, uygulamalı, deneysel, modelleme vb.) | |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerinin çeşitleri | |
3 | Bilimsel araştırma projelerinde konu belirleme (Google Scholar - en çok atıf alan yayınları veya en scıak konular) | |
4 | Konuyla ilgili daha önceden yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | |
5 | İlgili alanda yapılacak katkı ve/veya yeniliğin belirlenmesi | |
6 | Bilimsel araştırma hipotez/lerinin tanımlanması | |
7 | Proje teklifinin ilk bölümlerinin hazırlanması (Problemin tanımlanması ve literatürdeki yerinin gösterilmesi) | |
8 | Araştırma projesinde kullanılacak tekniklerin belirlenmesi | |
9 | Proje çalışmasında kullanılabilecek modelleme çalışmalarının belirlenmesi | |
10 | Model tahminlerine göre deneysel çalışmaların tasarlanması | |
11 | Proje teklifinin tüm ayrıntılarının sunulduğu raporun oluşturulması | |
12 | Proje teklifinin sunum şeklinde tartışmaya açılması | |
13 | Proje teklifinde öngörülen revizyonların yapılması | |
14 | Proje teklif raporunun ve sunumun tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin websitesinde bulunmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|