Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Bilişim Teknolojileri | CEM 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre mühendisliğinde kullanılan bilişim teknolojilerini ve çeşitli uygulamalarını anlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu kurs Bilişim, Bilişim teknolojileri, Çevre mühendisliğinde bilişim teknolojileri uygulamalarının örnekleri, Çevresel veri yönetimi, Modelleme programları, yazılımlar, algoritmalar, Su-atıksu, katı atık, hava, gürültü kirliliği ve kontrolu çalışmalarında bilişim teknolojileri, Çevre Mühendisliğinde Bilişim Teknolojileri uygulamaları örnekleri, su kalite modelleme yazılımları, Ulusal ve uluslararası çevre veri tabanı sistemi uygulamaları, diğer endüstriyel çevre bilişim teknoloji uygulamaları gibi konuları içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim ve bilişim teknolojileri tanımını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Çevre mühendisliğinde bilişim teknolojileri uygulamalarının örneklerini bilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav, |
3 | Çevresel veri yönetimini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Su-atıksu, katı atık, hava, gürültü kirliliği ve kontrolu çalışmalarında kullanılan bilişim teknolojilerini tanır | Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, Portfolyo, |
5 | Ulusal ve uluslararası çevre veri tabanı sistemi uygulamaları araştırmaları yapar | Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim ve bilişim teknolojilerine giriş | |
2 | Çevre Mühendisliği ve bilişim teknolojileri | |
3 | Çevresel veri yönetimi, Çevresel veri toplama ve depolama, karar verme mekanizmaları | |
4 | Su-atıksu kirliliği ve kontrolu çalışmalarında bilişim teknolojileri | |
5 | Atıksu kirliliği ve kontrolu çalışmalarında bilişim teknolojileri, Arıtma tesisi, biyolojik ve mikrobiyolojik tür teşhislerine örnekler | |
6 | Ara sınav | |
7 | Katı atık, hava, gürültü kirliliği ve kontrolu çalışmalarında bilişim teknolojileri | |
8 | Uzaktan algılama, Havza, şehir planlama, peyzaj çalışmaları ve Çevre etki değerlendirmesi (ÇED) ve modelleme örnekleri | |
9 | Su-Atıksu Sistemlerinin Bilgisayar Destekli Tasarımı, Su Kalitesi Modelleme Yazılımları | |
10 | Su Kalitesi Modelleme Yazılımları, paket programlar | |
11 | Ulusal çevre veri tabanı sistemi uygulamaları | |
12 | Uluslararası çevre veri tabanı sistemi uygulamaları | |
13 | Diğer endüstriyel çevre bilişim teknolojileri uygulamaları | |
14 | Çevre bilişim uygulamalarının sağladığı faydalar ve ekonomik değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Environmental Soil-Landscape Modeling: Geographic Information Technologies and Pedometrics, ISBN-13: 978-0824723897. Taylor and Francis group, Sabine Grunwald, 2005. 2. Fundamentals of Information Technology, Deepak Bharihoke, Excel publiser, ISBN: 8174464816, 2006. 3. US Environmental Protection Agency, Çevre araştırma laboratuarları yayınları, DSİ verileri. 4. Su kalitesi ve havza modellemede kullanılan (QUAL2E, QUAL2K, WASP vb. gibi) programlar ve yazılımlar. |
Ders Kaynakları | 1. Saito, L. 1999. Interdisciplinary Modeling at Shasta Lake, Doktora Tezi, Colarado Üniversitesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü. 2. Ulusal ve Uluslar arası dergilerde yer alan çeşitli makaleler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 35 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 65 |
1. Final | 35 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |