Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Mikro Kirleticiler | CEM 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde sentetik organik kimyasallar yaygın olarak kullanılmakta ve her geçen gün yeni bir kimyasal geliştirilerek kullanıma alınmaktadır. Çok küçük dozlarda dahi canlılara olumsuz etkide bulunması önemli çevresel ve gıda güvenliği konusunda risk oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Organik mikrokirleticiler, bunların kaynakları; pestisitler, PCB, PAH, Dioksin, trihalometanlar, uçucu organikler. Kalıcılık, taşınma, toksisite, parçalanmaları, biyotransformasyonu ve biyolojik birikimi. Mikro kirleticilerin ve parçalanma ürünlerinin su, çökelti ve biyolojik materyaller gibi çevre açısından önemli matrislerde belirlenmesi, ölçülmesi ve arıtılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik mikrokirleticilerin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Organik mikrokirleticilerin kaynaklarının tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Organik mikrokirleticilerin ölçüm yöntemlerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Organik mikrokirleticilerin çevreye ve insan sağlığına etkilerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organik mikrokirleticilerin sınıflandırılması | |
2 | Kulanım amaçları, alanları ve çevre kirliliği yönünden kaynakları | |
3 | Organik mikrokirleticilerin ekolojik etkileri | |
4 | Organik mikrokirleticilerin canlılar, bitkiler ve insanlara geçişi ve potansiyel zararları | |
5 | Organik mikro kirleticilerin su, hava ve toprakta tutulması, taşınması ve transformasyonu | |
6 | Organik mikro kirleticilerin fiziksel ve kimyasal bozunma mekanizması | |
7 | Organik mikro kirleticilerin biyolojik bozunma mekanizması | |
8 | Mikro kirleticilerin parçalanma ürünleri | |
9 | Kirletilmiş alanların temizlenmesi | |
10 | Organik mikro kirleticilerin yönetimi | |
11 | Sentetik mikro organik kullanımı yerine geçebilecek alternatif yöntemler | |
12 | Konuyla ilgili yapılmış bilimsel makalelerin tartışılması | |
13 | Konuyla ilgili seminer sunumu | |
14 | Çevresel risk analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Parlak, H., Çakal Arslan, Ö., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji Ders Kitabı. Enger, E.D., Smith, B.F., 2004. Environmental Science. McGrow-Hill. Kiley, G., 1997. Environmental Engineering. McGrow-Hill. Van Driesch, K.G., Belows, T.S., 1996. Biological Control, Kluwer Academic Publisher. Konu ile ilgili güncel yayınlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |