Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İntermetalik Esaslı Kaplamalar | MTM 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Metalurjide Diyagramlar |
|
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUBA YENER | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUBA YENER, | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
|
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Günümüz savunma sanayinde önemli yer alan, yüksek sıcaklık oksidasyon direnci ve aşınma direnci gibi önemli özellikler sergileyen intermetalik malzeme grubunun kaplama olarak uygulanması ve karakterizasyon yöntemleri aktarılacaktır. Bu ders bünyesinde intermetalik malzemelerin yüzey özellikleri konularında çalışacak öğrencilere rehberlik edilecektir. |
|
Dersin İçeriği | İntermetalik nedir? Neden kaplama malzemesi olarak tercih edilir? Farklı intermetalik kaplamalar ve içerikleri, İntermetalik Kaplama üretim süreçleri, Yeni tür intermetalik kaplama teknikleri (Elektrik Akım Destekli Sinterleme ECAS) Aluminyumlama, Silisyumlama, Kromlama yöntemleri, oksidasyon kinetiği, İntermetalik bünyesinde oluşan fazların oluşum entalpileri, fazların bünyeye kazandırdığı temel özellikler, Kaplamaların elektriksel davranışları ve kalkanlama (shielding) davranışı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alüminit esaslı kaplama yöntemlerini öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
2 | İntermetalik esaslı kaplama proses tasarımlarını öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
3 | İntermetalik esaslı kaplamaların oksidasyon, aşınma, ve kinetik davranışı hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntermetalik malzemelerin kaplama davranışı | |
2 | Farklı tür İntermetaliklerin bileşenlerinin faz diyagramınlarında gösterimi | |
3 | Alüminid (Ti-Al, Fe-Al)esaslı intermetalik kaplamalar | |
4 | Alüminid (Ni-Al, Nb-Al)esaslı intermetalik kaplamalar | |
5 | Silisit esaslı (Fe-Si, Ti-Si, Mo-Si) esaslı intermetalik kaplamalar | |
6 | Berilit ve Chromid esaslı kaplamalar | |
7 | Yeni Kaplama Usulleri, ECAS yöntemiyle üretim | |
8 | Aluminyumlama üretimi ile kaplamalar | |
9 | Silisyumlama, Kromlama üretimi ile kaplamalar | |
10 | Kaplamaların Oksidasyon davranışları ve kinetiği | |
11 | İntermetalik Kaplamaların elektriksel ve termal özellikleri | |
12 | İntermetalik Kaplamaların kalkanlama (shielding ) davranışları | |
13 | Öğrenci ödev sunumları ve tartışma | |
14 | Öğrenci ödev sunumları ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |