Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Döküm Tasarım Teknikleri | MTM 553 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RAMAZAN KAYIKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir metal şekillendirme yöntemi olarak döküm yolu ile şekillendirmeyi tanıtmak. Metal döküm kalıplarının tasarımında bilgisayar teknolojisinin kullanımını tanıtmak |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel döküm prensiplerini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Genel döküm prensiplerinin her türlü kalıplama ortamında uygulanmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
3 | CAD teknikleri ile kalıp tasarımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Döküm simülasyon programı ile doldurma ve katılaştırma analizlerini yapabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Performans Görevi, |
5 | Simülasyon sonrası analizleri yapabilir | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
6 | Hatasız bir döküm parçanın üretilebilmesi için her türlü kalıplama ortamında yolluk, besleyici, soğutucu gibi kalıplama elemanlarını yerleştirebilir | Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel döküm prensipleri (katılaşma, soğuma, ısı transferi kavramları) | |
2 | Sıvı akış prensipleri ve dökümlerin doldurulması (yolluk hesapları) | |
3 | Yolluk hesaplarına ait uygulamalar | |
4 | Dökümlerin soğuma zamanının hesaplanması (Modül kavramı) | |
5 | Dökümlerde çekme ve besleme (Besleyici hesapları) | |
6 | Besleyici hesaplarına ait uygulamalar | |
7 | CAD ortamında döküm modelinin oluşturulması | |
8 | SolidCast Simülasyon programının tanıtımı | |
9 | SolidCast Simülasyon programının tanıtımı | |
10 | Döküm modelinin CAD ortamından simülasyon ortamına alınması | |
11 | Kuma kalıplamada döküm simülasyonu uygulamaları | |
12 | Kokil kalıplarda döküm simülasyon uygulamaları | |
13 | Simülasyon uygulamaları (Proje çalışması) | |
14 | Simülasyon uygulamaları (Proje çalışması) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd.Doç.Dr.Ramazan KAYIKCI (DERS NOTLARI) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |