Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cam-Seramik Üretim Teknolojileri | MTM 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik malzemelerin en önemlilerinden birisi olan cam, günlük yaşantımızda ve teknik uygulamalarda çok kullanılan bir malzemedir. Camların kontrollü kristalizasyonu ile üretilen cam-seramiklerde teknik seramikler arasında yer almaktadır. Önerilen bu dersin amacı, cam ve cam-seramiklerin üretimlerini, yapılarını, özelliklerini ve üretim teknolojilerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Cam oluşum teorileri, camların yapıları, cam hammaddeleri, camların ergitilmesi, cam fırınları, cam rafinasyonu, camların şekillendirme yöntemleri, camlarda faz dönüşümleri, camların kontrollü kristalizasyonu ve cam-seramik dönüşümü, cam-seramikler için çekirdeklendiriciler, cam-seramiklerin özellikleri ve uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Camı ve cam oluşum teorilerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Cam çeşitlerini açıklayabilir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Cam ergitme fırınlarını tanımlayabilir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
4 | Cam ergitme reaksiyonlarını tanımlayabilir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Cam üretim yöntemlerini açıklayabilir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | Cam-seramikleri tanımlayabilir ve cam-seramik dönüşüm mekanizmalarını açıklayabilir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
7 | Cam-seramiklerin özelliklerini ve uygulama alanlarını açıklayabilir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Camların tanımı ve yapıları | 1. Hafta Sunusu |
2 | Cam oluşum teorileri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Cam hammaddeleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | Camların ergitilmesi, Cam fırınları | 4. Hafta Sunusu |
5 | Cam rafinasyonu | 5. Hafta Sunusu |
6 | Camların şekillendirme yöntemleri | 6. Hafta Sunusu |
7 | Camlarda faz dönüşümleri | 7. Hafta Sunusu |
8 | Camların kontrollü kristalizasyonu ve cam-seramik üretimi | 8. Hafta Sunusu |
9 | Cam-seramik üretimi için uygun camların seçimi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Kristalizasyon sırasında fiziksel özelliklerdeki değişimler | 10. Hafta Sunusu |
11 | Cam-seramik sistemleri | 11. Hafta Sunusu |
12 | Cam-seramikler için kullanılan çekirdeklendiriciler ve özellikleri | 12. Hafta Sunusu |
13 | Cam-seramik malzemelerin özellikleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Cam-seramik malzemelerin kullanım alanları | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr. Şenol YILMAZ, Cam-Seramik Üretim Teknolojileri Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Vogel, W., Structure and Crystallization of Glasses, Pergamon Press, Oxford, 1971. 2. McMillan, P. W., Glass-Ceramics, Academic Press, London, 1979. 3. Lewis, M. H., Glasses and Glass-Ceramics, Chapman and Hall, London, 1989. 4. Paul, A., Chemistry of Glasses, Chapman and Hall, London, 1990. 5. Zarzyckı, J., Glasses and Vitrous State, Cambridge Solid State Science Series, Cambridge, 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |