Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yazma Teknikleri | FBE 101 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin buldukları fikirleri gerçekleşebilecekleri projelere dönüştürebilmeleri konusunda bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Proje için özgün fikir belirleme, araştırma, karar verme, proje konusu ve kapsamı oluşturma, planlama, değerlendirme, fayda, bilimsel ve yaygın etkisi, gerçekleşmesindeki olası riskler. yazım kuralları ve proje önerisi yazma. Proje yazmada tüm önemli konular dikkate alınarak bir fikrin somut projeye dönüştürülmesi ve ilgili kurumlara destek için önerilmesi.
Determining the original idea for the project, research, decision making, preparation of project topic and scope, planning, evaluation, utility, scientific and widespread impact, possible risks, writing rules and writing project proposal. Conversion of an idea into a concrete project considering all important issues about writing project, and propose for support to the relevant authorities.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje terimleri, Frascati kılavuzu, Proje çeşitleri, Farklı proje destek programları ve kapsamları, | |
2 | Fikir veya problem belirleme, Karar verme ve proje yazma | |
3 | Literatür taraması, Araştırma, eleştirel kaynak incelemesi | |
4 | Fikrin projeye dönüştürülmesi, varsayım, sınırlılıklar, özgün değer, amaç ve hedef belirleme | |
5 | Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar ve belgeler, Proje Döngüsü Yönetimi, | |
6 | Projede konu, kapsam ve paydaşların belirlenmesi, planlama, iş akış şeması | |
7 | Projenin metodolojisi, mantıksal çerçeve, proje ekibi, iş paketleri | |
8 | Projede süre ve bütçe planlama, mali değerlendirme | |
9 | Katkılar, Riskler ve B Planı | |
10 | Proje Döngüsü Yönetimi, Gerekli Yasal/özel izin ve onay belgeleri, süreçlerin takibi | |
11 | Proje önerisi yazma uygulaması, | |
12 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
13 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
14 | Proje önerilerinin akran değerlendirmesi, puanlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nurhan Yentürk, Yiğit Aksakoğlu, Alper Akyüz, AB ve Kalkınma Ajanslarına Yönelik Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016. (http://sitap.org/wp-content/files_mf/1459760129_magicfields_document_1_1.pdf) http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-1._bolum.pdf http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-2._bolum.pdf https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlari/1001/icerik-proje-ornekleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | |||||||
2 | Alanıyla ilgili güncel yayınları takip eder, problemler ortaya koyar. | ||||||
3 | Matematik lisans programıyla ilgili disiplinler arasındaki bağlantıları kavrar. | ||||||
4 | Edindiği tecrübe ve bilgiyi, alanı dışındaki konularla ilişkilendirerek yeni bilgiler oluşturur. | ||||||
5 | Karşılaştığı problemleri analiz ederek, çözüme ulaşmak için farklı ispat yöntemleri kullanır. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili çözülmesi gereken soruları tespit eder, gerektiğinde liderlik yapar. | ||||||
7 | Farklı disiplinlerde yürütülen çalışmalarda, kendi alanına özgü dinamikleri uygulayarak takım çalışmasında bilgilerini aktarır. | ||||||
8 | Matematik lisans eğitimi boyunca edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, eksiklerini giderir ve güncel konular üzerine yönlenir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilecek düzeyde bilir, matematik terminolojisine hakim olacak ve kaynak araştırması yapacak şekilde yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
10 | Lisansta öğrendiği bilgileri geliştirerek matematikte veya uygulama alanlarında uzmanlık düzeyinde kendini geliştirir | ||||||
11 | Çalıştığı alandaki verilerin toplanması, aktarılması ya da bir yayın oluşturulması aşamalarında bilimsel ve kültürel etik değerlerini göz önüne alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|