Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Sentez Dızaynı | OGK 587 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET TUTAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET TUTAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organik kimyadaki bir araştırıcının hedeflediği bir bileşiğin nasıl sentezleneceğini kavraması açısından gerekli olan bir derstir |
Dersin İçeriği | Parçalanmalara Giriş, Birli Parçalanmalar, İkili parçalanmalar, Perisklik Reaksiyonlar, Heteroatoms ve Heterosiklik Bileşikler, Küçük Halkalar İçin Özel Metotlar, Strateji, İleri Çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu ders sonunda, Organik Kimyada araştırma yapacak bir araştırıcının hedeflemeyi düşündüğü bir bileşiği, hangi çıkış bileşiklerle ve hangi reaksiyon şartlarıyla sentezleyebileceğini öğrenir ve ilgili sentezin mekanizmasını yazma kabiliyetine kavuşur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
2 | Çok basamaklı sentezleri dizayn eder | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Sentetik problemleri çözmeyi öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | Sentez dizaynını analitik yaklaşım önerir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Basit organik reaksiyonların mekanizmalarını çizer | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | C-C, C-N ve C-O bağların nerede ve nasıl kopacağını öğrenir | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Parçalanmalara Giriş | |
2 | Basit alkol ve basit olefinlerin parçalanması | |
3 | Aril Keton ve Basit Ketonların Parçalanması | |
4 | İkili Parçalanmalar, 1,3-dioksijenli Yapılar, 1,5-Dikarbonil Bileşikler | |
5 | 1,4-dioksijenli yapılar, 1,6-dikarbonil bileşikler | |
6 | Perisiklik Reaksiyonlar | |
7 | Heteroatomlar: Eterler ve Aminler | |
8 | Heterosiklik Bileşikler, Amino Asitler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Küçük Halkalı Bileşikler: Üç Üyeli Halkalar, Dört Üyeli Halkalar | |
11 | Strateji, Odaklanmış Sentezler, Stratejik Araçlar, | |
12 | Mümkün Olan Tüm Parçalanmalar, Alternatif FGI, | |
13 | Fonksiyonel Grup Katılması | |
14 | İleri Çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]S. Warren, Designing Organic Syntheses, John Wiley&Sons, 1998. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |