Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Piyano II | TBB 104 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik alanında temel bilgi ve becerilerin uluslararası boyutta geliştirilebilmesine ve sergilenebilmesine olanak sağlayan piyano çalgısının eğitimi ile öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Piyano çalmaya ilişkin temel davranışların geliştirilmesi, legato ve staccato çalma teknikleri, paralel dizi ve arpej çalışmaları, farklı dönemlere ait çeşitli formlarda piyano eserlerinin teknik ve müzikal çalışmaları, Türk piyano literatüründen eserler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri kavrar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Performans Görevi, |
2 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
3 | Düzeyine uygun piyano etüt ve eserlerini deşifre çalma becerisi kazanır. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, Ödev, |
4 | İki elini koordine eder. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Problem Çözme, | |
5 | Legato ve staccato çalma tekniklerini doğru uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
6 | Paralel dizi ve arpej çalar. | Alıştırma ve Uygulama, | |
7 | Düzeyine uygun etüt ve eserleri doğru nüans, cümleleme ve ifade ile çalar. | Alıştırma ve Uygulama, | |
8 | Farklı müzik dönemlerine ait düzeyine uygun çeşitli dans formlarındaki piyano eserlerini doğru icra eder. | Alıştırma ve Uygulama, | |
9 | Türk piyano literatüründen düzeyine uygun eserleri doğru icra eder. | Alıştırma ve Uygulama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk dönem kazanılan becerilerin sergilenerek genel tekrarı, bu döneme hazırlık amaçlı teorik çalışmalar, müzik tarihinde dönemlerle ilgili tanıtıcı bilgiler, piyano edebiyatında çeşitli formlar ile ilgili tanıtıcı bilgiler | |
2 | Staccato tekniği için alıştırmalar, düzeye uygun bir etüdün deşifresi | |
3 | Düzeye uygun bir Barok dönem klavye eserinin deşifresi | |
4 | Düzeye uygun seçilen Barok dönem klavye eserinin teknik ve müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
5 | Paralel Do Majör dizi ve arpej çalışmaları, dizi, arpej ve staccato tekniği içeren etüt çalışmaları | |
6 | Düzeye uygun bir Klasik dönem piyano eserinin deşifresi, yazılı sınav (teorik) | |
7 | Düzeye uygun seçilen Klasik dönem piyano eserinin teknik ve müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
8 | Ara Sınav (Barok eser+Klasik eser) | |
9 | Paralel la minör dizi ve arpej çalışmaları, düzeye uygun bir Romantik dönem piyano eserinin deşifresi | |
10 | Düzeye uygun seçilen Romantik dönem piyano eserinin teknik ve müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
11 | Düzeye uygun bir Türk piyano eserinin deşifresi | |
12 | Düzeye uygun seçilen Türk piyano eserinin teknik çalışmalarının yapılması, performans sınavı (dizi+arpej+deşifre) | |
13 | Düzeye uygun etüt çalışmaları, öğrenilen dizi ve arpejlerin tekrarı, düzeye uygun seçilen Türk piyano eserinin müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
14 | Final (Romantik eser+Türk eseri) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |