Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları Teori ve Uygulamaları Iv THO 202 4 4 + 4 6 9
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. EDA ERTURAL, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Halk oyunları türleri arasında yer alan, Karşılama türünün öğrenilip, kavranması.

Karşılama türünü tanımlarken kullanılan "karşılıklı oynanan oyunlar" tanımından yola çıkarak "karşılıklı oynanan her oyun karşılama mıdır?" sorusuna cevam bulmaya çalışlacaktır.

Dersin İçeriği

Çeşitli yörelerden "karşılıklı oynanan oyunlar" adımsal, müziksel ve tavırsal olarak incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılama Türünü bilir Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Türk halk oyunlarında türler hakkında yorum yapabilir Beyin Fırtınası, Benzetim, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılama (Trakya)
2 Karşılama (Trakya)
3 Karşılama (Trakya)
4 Karşılama (Trakya)
5 Karşılama (Trakya)
6 Karşılama (Trakya)
7 Vize
8 Karşılama (Güvende)
9 Karşılama (Güvende)
10 Karşılama (Güvende)
11 Karşılama (Bar)
12 Karşılama (Bar)
13 Genel Tekrar
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu

Umut Erdoğan Ders Notları

Ders Kaynakları

Türk Halk Oyunları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 8 112
Kısa Sınav 2 20 40
Final 1 25 25
Ara Sınav 1 20 20
Toplam İş Yükü 217
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,68
Dersin AKTS Kredisi 9