Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı III (Tar) CTR 213 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. 
- İlgili alan derslerine katkı sağlamak. 
- Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. 
- Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek. 

- Eşlik bilinci kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Tarda 6. ve 7. pozisyonların tanıtılması. 
Bu pozisyonları içeren etütlerin ve 
uygun eserlerin çaldırılması. 
Tarın akort edilmesi. 
Çeşitli tonlarda gam çalışmalarına giriş. Makamsal repertuvar çalışmalarına devam edilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarda VI.Pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Tarda VII. Pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Tarda I, II, III, IV, V, VI ve VII. pozisyonları birlikte kullanma becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Tarda çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Düzeyine uygun seviyede notaları çalma becerisi kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Makamsal repertuara ait daha teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisi kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Öğretici olmaksızın akort yapabilme becerisini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarda 6. pozisyon seslerinin tanıtılması. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.
2 Tarda 6. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi
3 Tarda 6. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi
4 Tarda 7. pozisyon seslerinin tanıtılması. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.
5 Tarda 7. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi
6 Tarda 7. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi
7 Tarda 1 - 7. pozisyonları içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi
8 Ara sınav. .
9 Tarın akort edilmesi çalışmaları.
10 Tar çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirmek amaçlı çeşitli tonlarda gam çalışmaları. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.
11 Tar çalmada sağ ve sol el tekniklerini kullanma becerisini geliştirmek amaçlı çeşitli tonlarda gam çalışmaları. .Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.
12 Makamsal repertuvardan teknik, tavır ve yoruma dayalı örnek eser icrası I. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Kars Oyun Havası adlı ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamaları)
13 Makamsal repertuvardan teknik, tavır ve yoruma dayalı örnek eser icrası I II. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Kars Oyun Havası adlı ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamaları)
14 Genel Tekrar. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi
Kaynaklar
Ders Notu

Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları

Ders Kaynakları

Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.

Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı.

TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4