Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı II (Tar) CTR 110 2 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak
- İlgili alan derslerine katkı sağlamak
- Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak
- Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek
- Eşlik bilinci kazandırmak

Dersin İçeriği

Tarda 3. 4 ve 5. pozisyonların tanıtılması. Bu pozisyonları içeren etütlerin ve uygun eserlerin çaldırılması. Azerbaycan makamsal repertuvarından uygun olan renk, derâmed vb. örneklerin çaldırılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarda 3. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
2 Tarda 4. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Tarda 5. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
4 Tarda 1,2,3,4 ve 5.pozisyonları birlikte kullanmayı öğrenir Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
5 Azerbaycan müziğinde yer alan çeşitli makamlarla ilgili teorik bilgiler edinir Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
6 Makamsal repertuvara ait muhtelif eser örneklerini icra edebilme becerisi kazanır Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
7 Çeşitli pozisyon geçişlerinde çalgıya hakimiyet ve teknik yeterlilik kazanır. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Anlatım, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarda 3. pozisyonun tanıtılması. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
2 Tarda 3. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
3 Tarda 4. pozisyonun tanıtılması. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
4 Tarda 4. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
5 Tarda 5. pozisyonun tanıtılması. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
6 Tarda 5. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
7 Tarda 1- 5.pozisyonu içeren karma etüt çalışmaları Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
8 Ara sınav.
9 Azerbaycan müziği makamları ile ilgili teorik bilgiler. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.
10 Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine örnek eser icrası I. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Ay sallanıp geden yar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması.
11 Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine örnek eser icrası II. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Ay sallanıp geden yar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması.
12 Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine örnek eser icrası I. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.(Koyunlar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması.
13 Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine ait örnek eser icrası II. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.(Koyunlar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması.
14 Genel tekrar. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.
Kaynaklar
Ders Notu

Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları

Ders Kaynakları

Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.

Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı.

TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 ÇALGI II DERS DÖKÜMANLARI 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4