Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı II (Bağlama) CBA 110 2 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMRE KARABULUT
Dersi Verenler Prof.Dr. SERTAN DEMİR, Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sesle icraya destek sağlayacak teknik becerileri öğrenciye sağlamak.

Dersin İçeriği

Doğru postür, iki el arasında koordinasyon

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Grup Çalışması,
2 Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
3 Bireysel Çalışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Postür hakkında bilgiler
2 Parmak çalışması-Etüt
3 Parmak çalışması-Etüt
4 Kısa sınav
5 Uygun zorlukta eser icrası
6 Uygun zorlukta eser icrası
7 Uygun zorlukta eser icrası
8 ara sınav
9 Zeybek tezenesi çalışmaları
10 Eskişehir Zeybeği
11 Kadıoğlu Zeybeği
12 Kısa Sınav
13 Yağcılar Zeybeği
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

EKİCİ, Savaş (2020) "Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikler", Yurt Renkleri Yayınevi, Ankara.

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 tezene oluşumu 0,49 MB
1 tezene oluşumu 0,49 MB
1 zeybek kültürü 0 MB
1 eskişehir zeybeği Bu eser, tezene çalışmaları tamamlandıktan sonra dinlenerek, notadaki hali çalınacaktır. Bağlantıdaki eser, notadakine göre bir takım farklılıklar barındırmakta. 0 MB
1 eskişehir zeybeği 0,18 MB
3 hayri dev Zeybek müzik kültürü dahilinde yetişmiş mahalli sanatçı Hayri Dev'in ilk çekim görsellerinden olan bu filmi izlemeniz, yöre icrasına katkı sağlayacaktır. 181,18 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir.
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır.
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir.
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4