Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Viyola) | CVI 109 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düzgün bir viyola ve yay tutuşu. Ritmik uygulamalar, egzersizler, etüdler, parçalar ile sol el parmak ve sağ kol yay tekniğini güçlendirmek. |
Dersin İçeriği | viyola ve yayı doğru tutuş kuralları. Tüm tellerde ritmik kol hareketleriyle yay egzersizleri. Sol el ve sağ kol egzersizleriyle örnek uygulama parçaları, etüdler. Sağ kol yay tekniğini güçlendirici ritmik parçalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yay kullanım tekniğini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Acilitesini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Viyola hakkında genel bilgi.Viyola ve yayı doğru tutuş kuralları.Boş tellerde yay egzersizleri.Sol elin tellerdeki doğru konumu ve pratik uygulama çalışmaları,sayfa:8,9 | Carl Weber Premier Viola Method |
2 | 1.Haftanın tekrarı.Tüm tellerde 4.parmak kullanımı sayfa:9,parmak teknikleri sayfa:10,11/sayfa:6 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
3 | Do majör,sol majör gamları (1 oktav)sayfa:11./sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 parça no17 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
4 | 2.Haftanın tekrarı.Geniş yay kullanımı konusu no1 | Cassi Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
5 | 1.Haftanın tekrarı.Do majör gamı.sayfa:13 no23 | Berta Volmer Viola Method1 |
6 | Boş tellerde ritmik yay teknikleri,no2 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
7 | 2.Haftanın tekrarı.Boş tellerde 2 bağlı-bağsız yay teknikleri no3,4 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
8 | Vize | |
9 | Sol majör gamı sayfa:11/ Sayfa:15 no29 a,b,c uygulamaları | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
10 | 9.Haftanın tekrarı.Her telde 2 bağlı ve triole uygulamalar no5,6 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
11 | Re majör ,fa majör gamları sayfa:12,13 | Carl Weber Premier Viola Method |
12 | Sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 no17./ No1 | Berta Volmer Viola Method1/Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
13 | Tüm tellerde 4.parmak egzersizleri sayfa:18 no34 | Berta Volmer Viola Method1 |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Carl Weber Premier Viola Method, Berta Volmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free mini Open String Workouts |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |