Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Jeofizikte Harita Bilgisi JFM 437 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Jeofizik Mühendisliğinde bütün yöntemlerde kullanılan harita türleri ve çizimi, temel ölçme bilgileri, projeksiyon sistemi, kontur haritası çizimi, kesit alma ve yorumlama

Dersin İçeriği

Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemi, Temel ölçme bilgileri, Profil ve karelaj yapılmasının önemi ve neden yapılması gerektiği, Harita kavramının tanıtılması ve harita çizim teknikleri, Haritada ölçek ve ölçek türleri?, Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemi anlatımı, GPS kullanımı, Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının tanıtımı, Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı, Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma ve yorum

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemini tanımlar Anlatım, Tartışma, Sınav,
2 Harita çizim teknikleri ve Haritada ölçek ve ölçek türlerini kavrar Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemini tanır Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 GPS kullanmayı öğrenir Gösterip Yaptırma, Anlatım, Sınav,
5 Konturlama tekniklerini öğrenir Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Harita çizim programlarını öğrenir Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
7 Kontur haritası oluştururı ve kesit alır ve yorumlar Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Harita ve Ölçme Bilgisinin Jeofizik Mühendisliğindeki yeri ve önemi
2 Temel ölçme bilgileri
3 Profil ve karelaj yapılmasının önemi ve neden yapılması gerektiği
4 Harita kavramının tanıtılması ve harita çizim teknikleri
5 Haritada ölçek ve ölçek türleri?
6 Projeksiyon sistemleri ve UTM koordinat sistemi anlatımı
7 GPS kullanımı
8 Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı
9 Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı
10 Konturlama teknikleri ve harita çizim programlarının anlatımı
11 Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma
12 Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma
13 Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma ve yorum
14 Kontur haritası oluşturulması ve kesit alma ve yorum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Songu, C., 2000. Ölçme Bilgisi; Birsen Yayınevi, İstanbul

2. İnal, C., Erdi, A., Yıldız, F., 1999. Topografya, Atlas Kitabevi, Konya

3. Aksoy, A., Güneş, İ.,H., 1990. Jeodezi, I-II,İTÜ Matbaası, İstanbul

4.Kemp, K. (Ed.). (2007). Encyclopedia of geographic information science. SAGE publications.

5.Snyder, J. P. (1987). Map projections--A working manual (Vol. 1395). US Government Printing Office.

6.Maling, D. H. (2013). Coordinate systems and map projections. Elsevier.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. X
2 -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi X
3 -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) X
4 -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5