Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Ekonomisi | ENM 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA DOBRUCALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA DOBRUCALI, Sedat Semih Çağlayan, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomik analizde geliştirilen yöntemlerin uygulanması ile alternatifler arasındaki ekonomik farklılıklara göre karşılaştırma, seçim, analiz ve değerlendirilme amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel Kavramlar, Nakit Akışlarının Dengelenmesi, Faiz ve Paranın Zaman Değeri, Şimdiki Değer Yöntemi, Yıllık Eşdeğer Metot, Gelecek Değer Yöntemi, Alternatiflerin Değerlendirilmesi, Amortisman, Başabaş Analizi, Fayda-Maliyet Analizi, Yenileme Analizleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ekonomik kavramları bilir ve Faiz, para ve zaman arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Anlatım, | Sınav, |
2 | Paranın zaman değerini kavrama ve çeşitli faiz hesaplarını yapabilir. | Anlatım, | Sınav, |
3 | Proje ekonomik değerlendirme yöntemlerini uygular. | Anlatım, | Sınav, |
4 | |||
5 | Alternatif yatırımlarda geri dönüş oranı ve iç karlılık oranı metotları ile alternatifleri karşılaştırır. | Anlatım, | Sınav, |
6 | Paranın şimdiki değerini gelecekteki değerle karşılaştırır. | Anlatım, | Sınav, |
7 | Gelecekteki ödemenin değerini düzenli ödeme ile karşılaştırır. | Anlatım, | Sınav, |
8 | amortisman hesaplayabilir. | Anlatım, | Sınav, |
9 | Duyarlılık ve Başabaş analizleri yapabilir | Anlatım, | Sınav, |
10 | Fayda-Maliyet analizi yapabilir | Anlatım, | Sınav, |
11 | Yenileme Analizi yapabilir | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Kavramlar | |
2 | Maliyetler | |
3 | Zaman-Para Eşdegerlik | |
4 | Doğrusal ve Geometrik Eğimli Seriler | |
5 | Nominal-Efektif Faizler | |
6 | Ekonomik Analiz Yöntemleri | |
7 | Ekonomik Analiz Yöntemleri | |
8 | Ekonomik Analiz Yöntemleri | |
9 | Alternatiflerin Secimi | |
10 | Alternatiflerin Secimi | |
11 | Amortisman Hesapları | |
12 | Duyarlılık-Başabaş Analizi | |
13 | Fayda-Maliyet Analizi | |
14 | Yenileme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Mühendislik Ekonomisi", Okka, O., 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |