Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekoloji | CVM 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAİM ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekoloji ve doğal çevre ile ilgili genel konular hakkında bilgi sahibi olmak, karasal ve sucul farklı ekosistemler. Ekosistemlerde organizasyon ve çeşitlilik ile ilgili temel bilgiler ednmek. Doğanın, kirlenme ve aşırı kaynak kullanımı vb, insanların neden olduğu baskılara tepkilerinin ve bunların sürdürülebilirlik ile ilişkilerinin anlaşılması. Çevresel yönetim yaklaşımları ve ekolojik mühendislik ile ilgili temel bilgiler koularında farkındalık sağlamak |
Dersin İçeriği | Çevre mühendisliği açısından ekoloji, büyük karasal ve sucul ekosistemler, türler arası etkileşim, ekolojik niş, biyolojik çeşitlilik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji ve çevre hakkında temel kavramlar ve değerlendirmeler | Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Ekosistem ve dengeli ekosistem kavramı | Anlatım, | Performans Görevi, |
3 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevresel planlama ve yönetim | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
4 | Çevresel yasalar ve ekolojik kurallar | Örnek Olay, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ekolojisi, Genel kavramlar, çevre mühendisliği açısından ekoloji | |
2 | Büyük karasal ve sucul ekosistemler, özellikleri yayılışları | |
3 | Türler arası etkileşim ve ekolojik niş | |
4 | Biyolojik çeşitlilik, çeşitlilik indeksleri ve türlerin yok oluşu | |
5 | Ekosistemlerde enerji akışı, Işık dalga boylarının çevresel etkileri | |
6 | Besin zincirleri ve besin ağları, ekosistemlerde üretkenlik | |
7 | Biojeokimyasal döngüler, çevresel etkileri | |
8 | Canlıların büyüme ve yaşamasına etki eden faktörler | |
9 | Ekosistemlerde sınırlandırıcı faktörler | |
10 | Sınav | |
11 | Ekosistemlerde sıralı değişim | |
12 | Çevreye insan etkisi, büyük çevre problemleri | |
13 | Populasyon ekolojisi | |
14 | Ötrofikasyon prosesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sisteme yüklenmiş döküman |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |