Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | CVM 492 | 8 | 5 + 10 | 10 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | Tüm dersler (7. yarıyıla kadar olan) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı: altı yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Çevre Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini Çevre Mühendisliği alanındaki bir bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bir işletmenin çevre mühendisliği alanındaki uygulamalarına ait, Su ve atıksu arıtma tesislerini projelendirme, işletme, bakım onarım; Katı atık depolama alanları projelendirme, işletme, bakım ve onarım; gürültü kirliliği kontrolü, toprak kirliliği kontrolü, hava kirliliği kontrolü, çevre yönetim sistemleri, çevre etki değerlendirme, iş sağlığı güvenliği gibi konuların incelenmesi ve analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapı, ilişkiler ve proses hakkında bilgilenir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Bir işletmenin katı atık kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Bir işletmenin gürültü kirliliği kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Bir işletmenin iş sağlığı güvenliği çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Çevre sistemleri tasarım ve proje uygulamaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
9 | Maliyet analizleri ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
10 | Bakım onarım çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
11 | Yönetmelikler ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
12 | ÇED çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
13 | Çevre mühendisliğinde uygulanan bilişim sistemleri ile ilgili bilgilenir | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapısı, ilişkileri ve prosesi | |
2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları | |
3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları | |
4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Mühendisliği ile ilgili tüm dökümanlar |
Ders Kaynakları | Çevre Mühendisliği ile ilgili tüm dökümanlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 8 | 120 |
Proje / Tasarım | 15 | 6 | 90 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |