Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak Kirliliği ve Kontrolü | CVM 425 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAİM ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toprak kirleticilerin tanimlanmasi, yonetmenlik degerleriyle karsilastirilmasi, topraklarin korunmasi ve kirlenmis bolgelerin temizlenmesinde son yillarda kullanilan teknolojilerin taninmasi hedeflenmistir. |
Dersin İçeriği | Toprak ortaminda uzun sure kalan, biyolojik olarak parcalanmayan ve besin zinciri ile canli organizmalarda biriken organik ve inorganik kirleticilerin cevredeki tasinimi ve bu kirleticilerin aritim yontemlerinin ogrenilmesi. Gunumuzde kullanilan teknolojiler ile kirlenmis bolgelerin aritilmasi ve topraklarin korunmasi icin gereken onlenlerin alinmasi ve toprak yonetmenliginin bilinmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kirli bolgelerin aritilmasi icin, dunyada uygulanan son teknolojilerin taninmasi ve bunlarin uygulamalari ogrenilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bu konuda yayinlanan makalelerdeki teknolojiler tartisilacak ve topraklarimizin korunmasi, surdurulebilir kullanimi arastirilacaktir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toprak Kirliligine Giris | |
2 | Kirleticilerin toprak ortamindaki konsantrasyonlari (ppm, ppb) | |
3 | Toprak kirlilik yonetmenligi | |
4 | Topraktaki Inorganik kirleticiler | |
5 | Inorganik kirleticilerin Hava, su ve toprak etkilesimleri | |
6 | Topraktaki organik kirleticiler | |
7 | Organik kirleticilerin Hava, su ve toprak etkilesimleri | |
8 | Kirleticlerin tasinimi ve parcalanmasi | |
9 | Kirletici bolgelerin insan sagligina etkisi | |
10 | Kileticilerin, canli organizmalarda birikimi ve BCF | |
11 | Kirlenmis topraklarin aritilminda kullanilan teknolojiler | |
12 | Kullanilan teknolojilerin uygulanabilirligi | |
13 | Fitoremediyasyon | |
14 | Ogrenci sunulari |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Powerpoint şeklinde hazırlanmış |
Ders Kaynakları | 1. Environmental biotechnology. Bruce Rittmann 2. Biological Wastewater Treatment. Leslie Grady |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |