Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri ISL 110 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler

YOK

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA,
Dersin Yardımcıları

Arşt. Gör. Volkan GÖKTAŞ

Arşt. Gör. Hazel KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlamanın temel ilkelerinin öğrencilere tanıtılması ve pazarlamanın günlük yaşamdaki rolüne ilişkin farkındalık yaratma 

Dersin İçeriği

Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile yakından ilgili olan satış, reklam, dağıtım vb. kavramlar arasındaki farkın ortaya konması, pazar çevresi, tüketici davranışları, pazarlama araştırması, pazarı tanıma ve anlama (pazar bölümleme), hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve başlıca pazarlama uygulamalarına ve pazarlamanın kapsamına ilişkin konuların tartışılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama kavramının tanımı yapabilme ve ilgili diğer kavramlardan farkını ifade edebilme Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Pazar çevresi kavramını anlama ve uygulamada pazar çevresi unsurlarını gösterebilme Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
3 Tüketici kavranımı tanımlama ve tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olma Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Pazarı tanımlama (pazar bölümleme) ve hedef pazar seçimi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Pazarlama karması kavramını tanımlama ve çeşitli bağlamlar için karma oluşturabilme Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş ve ders işlenişine yönelik bilgilendirme
2 Pazar ve pazarlama çevresi
3 Tüketici davranışları
4 Pazarlama bilgi sistemi
5 Pazarı tanıma ve pazar bölümleme
6 Hedef pazar seçimi ve konumlandırma
7 Ürün ve ürün kararları
8 Fiyatlandırma kararları
9 Ara sınav
10 Tutundurma ve pazarlama iletişimi
11 Dağıtım kanalı ve lojistik
12 Hizmet pazarlaması
13 Uluslararası pazarlama
14 Pazarlamanın geleceği ve güncel pazarlama uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

Ders bağlamında izlenecek temel ders kitabı

- Pazarlamaya Giriş - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, Sakarya Yayıncılık

Bunun yanında ders bağlamında Business Week Türkiye, dergisi, Harvard Business Review dergisi, Dünya gazetesi, Capital Dergisi gibi kaynaklardan da çeşitli makale ve örnek uygulamalara yer verilecektir. Sorumlu olunan materyallere ilişkin bilgler SABİS te verilecektir.

Ders Kaynakları

- Pazarlamaya Giriş - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, Sakarya Yayıncılık

- Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi - Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK, Prof Dr. Şuayıp ÖZDEMİR ve Prof Dr Ömer TORLAK, BETA

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 2 5 10
Kısa Sınav 4 4 16
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5