Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları ISL 209 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Doç.Dr. YUSUF ARSLAN, Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici Davranışında kullanılan temel kavramları ve Stratejileri öğrenilir Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Tüketici Davranışını Etkileyen unsurlar öğrenilir ve Karar Alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Tüketici Satın Alma ve Sonrası Davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışları Kavramı ve Pazarlama İlgili ünite ve makaleleler
2 Tüketici Davranışı Modelleri İlgili ünite ve makaleleler
3 İhtiyaçlar ve Tüketim İlgili ünite ve makaleleler
4 Motivasyon ve İlgilenim İlgili ünite ve makaleleler
5 Algılama İlgili ünite ve makaleleler
6 Öğrenme İlgili ünite ve makaleleler
7 Tutumlar İlgili ünite ve makaleleler
8 Kişilik ve Kendini Tanımlama İlgili ünite ve makaleleler
9 Yaşam Tarzı İlgili ünite ve makaleleler
10 Kültür İlgili ünite ve makaleleler
11 Sosyal Sınıflar ve Gruplar İlgili ünite ve makaleleler
12 Durumsal Faktörler İlgili ünite ve makaleleler
13 Örgütsel Satın Alma Davranışı İlgili ünite ve makaleleler
14 İletişim İlgili ünite ve makaleleler
Kaynaklar
Ders Notu

Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım

Ders Kaynakları

Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık

Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödev 2 10 20
Kısa Sınav 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4