Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya ve İky | IKY 482 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TÜRKER BAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal medya hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştirmek, sosyal medya araç ve teknolojilerini tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Ders içeriği öğrencilere Web 2.0 dünyası hakkında geniş bir bakış açısı ve derin bir kavrayış kazandıracak şekilde oluşturulmuştur. Program kapsamında, sosyal medyanın İKnın işe alım, iletişim, işveren marka oluşumu fonksiyonlarında kullanımı, Web 2.0ın sağladığı güçlü araçlar, bu araçların nasıl yararlanılacağı, en iyi uygulamalar hakkında ayrıntılı bilgi verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkilerini anlamak. Şirketlerin değişime karşı tutumları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları fonksiyonuna sağlayabileceği yararlar, söz konusu yararların maksimize edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri , bunların gelişme trendleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Sosyal medya araçlarının temel ve ileri özellikleri, profesyonel yaşantıdaki yeri, insan kaynakları fonksiyonları için kullanımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Sosyal medyanın işe alım için kullanımı: Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Sosyal medya stratejisini belirlemek ve sosyal medya planı oluşturmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Medyayı Anlamak Web 2.0ın temel özellikleri, Sosyal Medya İnsan Kaynakları ilişkisi. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
2 | Sosyal Medya ve Değişim: Teknolojik ve sosyo-kültürel değişimler, bunların insanların birbirleri ile iletişim kurma, iş araştırma vb. davranışlarına etkileri. Değişimin yönetiminde sosyal medyanın İnsan Kaynaklarına sağlayabilecekleri | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
3 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri bunların gelişme trendleri: Linkedin, Facebook, Twitter | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
4 | Sosyal Medya Araç ve Teknolojileri bunların gelişme trendleri: Google +, Tumblr, Foursquare ve Pinterest | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
5 | Sosyal ve Dijital medya Internet trafiği (Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), trafik sağlama, organik trafik, paralı trafik, arama motorları) | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
6 | Online eğilim takibi, eğilim oluşturma, İnsan Kaynaklarına katkı sağlayacak fırsatları belirlemek, yeni fikirler üretmek. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
7 | İçerik Oluşturmak: Sosyal medyada İnsan Kaynakları içeriğinin belirlenmesi, içerik oluşturmak için kullanılabilecek araç ve teknolojiler. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
8 | Krizleri Önlemek ve Yönetmek: İşveren marka ve itibarının sosyal medyada izlenmesi, kriz öncesi sessizliği okumak, şikayet ve krizleri yönetmek. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
9 | Hukuki ve Etik Konular: Temel hukuki düzenlemeler, tehlikeli alanlar. Hukuki konulara yönelik pratik öneriler. Sosyal medyada uyulması gereken etik kurallar | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
10 | Sosyal Medya Politikasını Oluşturmak: Sosyal Medya Politikasının gerekliliği, taşıması gereken özellikler, cevap vermesi gereken sorular, Sosyal Medya Politikası - Sosyal Medya Rehberi ilişkisi, Sosyal Medya Politikasının oluşturulması. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
11 | Ajanslarla İletişim Kurmak: Doğru ajansı seçmek, brif vermek, ajansın faaliyetlerini izlemek ve değerlendirebilmek. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
12 | Sosyal Ağların İşe Alım İçin Kullanımı Pasif adaylara ulaşmak, cevap oranını yükseltmek, güvene dayalı uzun vadeli ilişkiler kurmak, nitelikli aday havuz oluşturmak. | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. Clay Shirky, Herkes Örgüt & İnternet Gruplarının Gücü, Optimist, 2012. |
13 | Sosyal Medya Stratejisinin belirlenmesi ve Sosyal Medya Planının oluşturulması Vaka Çalışması | Uygulama |
14 | Sosyal Medya Stratejisinin belirlenmesi ve Sosyal Medya Planının oluşturulması Vaka Çalışması | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özgen Ebru, Kara Tolga, Sosyal Medya Akademi, Beta Yayınları, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |