Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Sosyal Sorumluluk | ISL 446 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle sosyal sorumluluk doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini kavrama, bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenme |
Dersin İçeriği | İşletme örgütlerinin kurumsal sosyal sorumlulukları; kavramlar,yaklaşımlar,yöntemler, araçlar ve süreçler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletme örgütlerinin sosyal sorumluluklarının ne olduğunu güncel gelişmeler ışığında kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | İşletme örgütlerinin sosyal sorumluluklarını önemini kavrar ve bilincinde olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | İşletme örgütlerinin toplumsal yapılarla olan ilişkilerini anlar ve çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | İşletme örgütlerinin sosyal sorumluluk politikalarını oluşturur ve gerektiğinde sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | İşletme örgütlerinin sosyal sorumluluklarının kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İşletme Sorumluluklarının Sınıflandırılması | |
3 | Sosyal Sorumlulukların Tanımlanması | |
4 | Sosyal Sorumlulukların Kültürel Boyutu | |
5 | Sosyal Anlaşma | |
6 | Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | |
7 | Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları | |
8 | Sosyal Sorumlulukların Kapsamı | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sosyal Sorumlulukların İşletme Strateji ve Politikalarına Etkileri | |
11 | Sosyal Sorumlulukların İşletme Strateji ve Politikalarına Etkileri | |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal Kimlik | |
13 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Geliştirme | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sezer,Cemal (2011) Ders Notları. |
Ders Kaynakları | Carroll, Archie B.(1991), The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders,Business Horizons, July-August. Tosun, Kemal (1990) Yönetim ve İşletme Politikası, Yön Ajans, İstanbul. Bayrak, Sabahat, (2001) İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Beta, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |