Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri I TEF 302 6 2 + 2 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Mesleki-teknik öğretmenlik konu alanlarında kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanımak ve uygulamak. Belirli kuram ve modellere göre mesleki-teknik dersleri planlamak, yürütmek ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği Öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, stratejileri, yöntem ve teknikler ve bunların mesleki-teknik konu alanında öğrenme-öğretme süreçleri tasarımının strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ve öğretimi değerlendirme metodlarının geliştirilerek kullanılması ve uygulanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş eğitim teknolojileriyle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar, açıklar ve uygular Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Öğretimin temel esaslarıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Öğrenme ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Öğrenme İçin gerekli motivasyon İlkelerini belirtir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Mesleki-teknik öğretimin temel ilkelerini ilkeleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıyla ilgili genel özellikleri açıklar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Öğrenme-öğretme etkinliklerini planlar ve değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler belirtir ve uygular Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Ödev,
9 Uygulanmakta olan öğrenme-öğretme metotlarını çeşitli öğretim parametrelerine göre karşılaştırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
10 Uygulanmakta olan öğrenci değerlendirme metotları karşılaştırır, değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel Öğretim Yöntemleri Genel Bilgiler (Giriş)
2 Çağdaş Eğitim Teknolojisi
3 Öğretim Teknolojileri
4 Öğretim disiplinleri
5 Öğretimin Temel Esasları
6 Öğrenme İçin motivasyon İlkeleri
7 Öğrenmede bir faktör olarak Uyumla İlgili İlkeler
8 Öğrenme durumu
9 VİZE YOKLAMASI
10 Mesleki ve Teknik Öğretimin Temel ilkeleri
11 Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Giriş)
12 Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Genel Özellikler)
13 Öğrenme-Öğretme Etkinliklerinin Planlanması (Çeşitli Parametreler)
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Prof.Dr. Cevat ALKAN, Özel Öğretim Yöntemleri, 3. Baskı 2005
Ders Kaynakları İnternetteki çeşitli eğitim siteleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak X
2 Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
3 Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
4 Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
5 Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
6 Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak X
7 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak X
8 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak X
9 Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
10 Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
11 Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
12 Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 8 8
Sözlü Sınav 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 79
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,16
Dersin AKTS Kredisi 3