Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Komparatistik ADE 309 5 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER
Dersi Verenler Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Didem Yayan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı; komparatistiğin kökeninin büyük Alman yazar-şair Johann W.v. Goethe’nin geliştirdiği “Weltliteratur” kavramıyla bağlantılarını göstererek 21. yyın Germanistiğinde ve tüm filolojilerde Komparatistiğin önemini ortaya koymak ve öğrencilere bu alanda temel alan bilgisini ve bu alanda sunumlar yapabilme becerisini kazandırmak ve çağın konsepti olan bu doğrultuda çalışmalar yapabilmeleri için gerekli temel bilgileri vermektir. 

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; öğrencilere komparatistiğin tanımını yapmak, tarihsel kökenini ve gelişimini aktarmaktır. Kuramsal ve yöntemsel açıdan yazınbilim ve Komparatistik ilişkisini hem kuramsal hem kılgısal düzlemde öğrencinin seviyesine uygun kült kaynaklar aracılığıyla açımlamaktır. Ayrıca öğrencilerin yapacağı sunumlar da dersin içeriğinin bir parçasıdır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler komparatistiğin Germanistikle bağlarını öğrenir Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Öğrenciler komparatistiğin genel yazınbilimiyle ilişkisini ve 21. Yüzyılda komparatistiğin Germanistik ve tüm filolojiler açısından önemini kavrar. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
3 Komparatistiğin kavramsal kökenlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
4 Öğrenciler, komparatistiğin tanımını yapabilir. Kuramsal ve yöntemsel açıdan genel değerlendirmesini yapabilir. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Ödev, Sınav,
5 Öğrenciler komparatistiğin ana düşünce okullarını, bunlar arasındaki farkları ve komparatistiğin günümüz postmodern dünyasında geldiği konumu genel hatlarıyla öğrenir. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Komparatistik kavramına giriş
2 Komparatistiğe giriş
3 Goethe’nin “Weltliteratur” kavramı ve komparatistiğin Almanya’daki diğer öncüleri
4 Germanistik ve Komparatistik
5 Komparatistik ve Ulusal filolojiler
6 Genel Yazınbilim ve Komparatistik
7 Komparatistiğin tarihsel gelişimi ve ana düşünce okulları
8 Komparatistiğin tanımlanması ve genel edebiyatbilimiyle ilişkisi
9 Sınırları aşan bir yazınbilim alanı olarak Komparatistik
10 Komparatistiğin günümüzde geldiği konum
11 21. Yüzyılda Germanistik açısından önemi
12 Seçilmiş örnek komparatistik makalelerini birlikte değerlendirme
13 Seçilmiş örnek komparatistik makalelerini birlikte değerlendirme
14 Seçilmiş örnek komparatistik makalelerini birlikte değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Funda Kızıler Emer Ders Notları

Ders Kaynakları

Gürsel Aytaç, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2003.

Gürsel Aytaç, Genel Edebiyat Bilimi, Say Yay., İstanbul, 2009.

Binnaz Baytekin, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Üni. Yay., Sakarya.

 

Konuyla ilgili Türkçe ve Almanca özel akademik makaleler

Kamil Aydın, Karşılaştırmalı Edebiyat, Birey Yay., İstanbul, 2008.

Ernst Grabovski, Vergleichende Literaturwissenschaft für Einsteiger, Böhlau Verlag, 2011

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 7 7
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5