Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültür Tarihi II ADE 110 2 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURHAN ULUÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. NURHAN ULUÇ,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Alman Edebiyat tarihini öğrencilere kazandırmak

Dersin İçeriği

Aydınlanma Dönemi ile başlayarak Sturm und Drang Dönemin bitişine kadar Alman edebiyat

tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. Anlatım, Sınav,
2 Alman edebiyatı tarihini tanır. Anlatım, Ödev,
3 Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. Tartışma, Ödev,
4 Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. Soru-Cevap, Sınav,
5 Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aufklärungszeit
2 Immanuel Kant
3 Rokoko - Pietismus
4 Bürgerliches Trauerspiel
5 Gottsched und Lessings Theaterauffassung
6 Lessing: Emilia Galotti
7 Lessing: Nathan der Weise
8 Ara Sınav
9 Sturm und Drang
10 Sturm und Drang
11 Friedrich Schiller
12 Kabale und Liebe
13 Johann Wolfgang Goethe
14 Die Leiden des jungen Werthers
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Wilhelm Gössman. Deutsche Kulturgeschichte im Grundriss. Grupello Verlag. 2006.

Hüseyin Salihoğlu. Alman Kültür Tarihi. İmge Kitabevi. Ankara. 1993.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5